کشت گندم و جو پاییزه در ورامین آغاز شد

کشت گندم و جو پاییزه در ورامین آغاز شد

تهران- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: کشت گندم و جو پاییزه در بیش از ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی ورامین آغاز شد.

محسن بنائیان روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: در سال زراعی جاری و براساس تعهد شهرستان ورامین، حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت جو و حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول گندم می‌رود این در حالی است که سال زراعی گذشته حدود ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و جو رفته بود.

وی افزود: تاکنون هزار و ۳۲۵ هکتار جو و هزار و ۲۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت این ۲ محصول رفته است.

این مسئول با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی در کشاورزی ورامین گفت: امسال کار کشت گندم و جو به دلیل کمبود منابع آبی با تاخیر انجام شد تا بخشی از این کمبود با بارش‌های پیش‌بینی شده در فصل پاییز جبران شود.

بنائیان ادامه داد: سال گذشته از هر هکتار اراضی زیر کشت گندم به طور متوسط پنج هزار و ۸۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت دانه روغنی کُلزا می‌رود که نسبت به سال زراعی گذشته تغییری نداشته است.

بنائیان افزود: میانگین برداشت این محصول در سال زراعی گذشته از هر هکتار ۲ هزارکیلوگرم بود که محصول تولیدی کشاورزان به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال خریداری شد.

وی گفت: به منظو تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان، هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بذر از ارقام مختلف توسط عاملان تهیه و بین کشاورزان توزیع شده است.

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی، ۳۸ هزار هکتار این اراضی زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*