آغاز کشت پاییزه گندم آبی و دیم در کردستان

آغاز کشت پاییزه گندم آبی و دیم در کردستان

کشت پاییزه گندم آبی و دیم در بیش از ۸۹۰ هزار هکتار از مزارع کردستان آغاز شده اشت.

آغاز کشت پاییزه گندم آبی و دیم در کردستانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت : براساس برنامه‌های که وجود دارد ، امسال در ۵۵۰ هزار هکتار گندم دیم و ۳۴۰ هزار هکتار گندم آبی کشت می‌شود.

محمد فرید سپری با بیان اینکه تأمین بذر و نهاده مورد نیاز کشاورزان انجام شده است ، افزود : آنچه برای سازمان جهاد کشاورزی مهم است این است که فقط از کود اوره استفاده نشود، بلکه کود‌های فسفاته و پتاسیوم نیز در کشت محصولات استفاده شود.

سپری گفت : کشاورزان لازم نیست برای خرید کود ، پولی پرداخت کنند بلکه در زمان تحویل گندم به سیلوها، از مبلغ خرید کسر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورز کارت برای کشاورزان شارژ شده است، افزود: در قالب این کارت ، به هر کشاورز ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره ۱۲ درصد پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن یکساله بوده و از زمانی که به حساب آنان واریز می‌شود، زمان بازپرداخت شروع می‌شود.

سپری به ممنوعه بودن دشت‌های دهگلان و قروه اشاره کرد و گفت : در این ۲ شهرستان با مشکل کم آبی مواجه هستیم ، ولی ظرفیت بسیار خوبی در زمینه کشاورزی و دامپروری وجود دارد.

در گندم آبی بذرهای پیشگام ، میهن و حیدری و در گندم دیم ۱۰ تا ۱۱ رقم هم چون باران ، واران ، صدرا ، رصد ، هشترود ، اوحدی ، آذر۲ ، هما و سرداری سالانه در اراضی کشاورزی استان کردستان کشت می شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*