کاهش ۴۵ درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

کاهش ۴۵ درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

امسال خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافت.

کاهش ۴۵ درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: امسال ۱۷ هزار و ۳۸۳ تُن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد.

کیقباد قنبری، علت کاهش خرید تضمینی گندم در استان را کمبود تولید در پی کاهش بارش‌ها در سال زراعی جاری دانست و افزود: این وضعیت متوجه سراسر کشور است، به گونه‌ای که کاهش خرید گندم در استان نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد و در برخی استان‌ها به ۵۵ درصد هم می‌رسد.

وی گفت: هزینه گندم خریداری شده در استان تا ۱۰ شهریور به کشاورزان پرداخت شده و فقط ۷۰۰ میلیون تومان مطالبه کشاورزان پرداخت نشده است که آن هم تا چند روز دیگر تسویه می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم در استان در تعاونی‌های روستایی و کارخانه‌ها به پایان رسیده است و فقط سیلوی شهید استکی استان تا مهرماه آمادگی دارد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کند.

قنبری، قیمت خرید تضمینی گندم را امسال هر کیلوگرم پنج هزار تومان اعلام کرد و گفت: خرید تصمینی گندم برای سال آینده هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است تا در ترغیب کشاورزان برای تولید گندم مؤثر باشد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*