خرید تضمینی گندم با ۴۲.۷ هزار تن در استان سمنان پایان یافت

خرید تضمینی گندم با ۴۲.۷ هزار تن در استان سمنان پایان یافت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: امسال خرید تضمینی گندم در استان با خرید ۴۲ هزار و ۷۵۳ تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد باقر منوچهری رمدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ابراز داشت: این مقدار خرید تضمینی گندم از نقاط مختلف استان سمنان مانند شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان انجام شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: ۹۹.۹۹ درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان تا چهاردهم شهریور پرداخت شد.

او با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی میزان گندم خرید تضمینی شده در استان سمنان، بیان کرد: براساس اظهارنظر کشاورزان استان امسال به دلیل خشکسالی و وضعیت بارندگی عملکرد برداشت گندم در هر هکتار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

منوچهری بیان کرد: نگرانی بابت کمبود گندم در استان سمنان وجود ندارد و میزان مورد نیاز گندم استان از طریق واردات گندم از دیگر استان‌ها و خارج از کشور تامین می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: طبق مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد از یکم اردیبهشت ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی به پنج‌هزار تومان رسید، این قیمت پیش از این هر کیلوگرم گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود و برای سال آینده قیمت خرید تضمینی به ازای هر یک کیلوگرم هفت هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*