خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی به ۵۰ هزار تن رسید

خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی به ۵۰ هزار تن رسید

زنجان – ایرنا – سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم از کشاورزان این استان به ۵۰ هزار تن رسید.

ولی الله زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۳۰ خرداد تاکنون در استان زنجان ۵۰ هزار تن محصول گندم ۳۳ سیلوی استان تخلیه شد که بیشترین میزان این محصول در شهرستان خدابنده بوده است.
وی یادآوری کرد: مطالبات گندم های تضمینی خریداری شده از کشاورزان تا ۲۶ تیرماه امسال تسویه و مبلغ آن به حساب این قشر واریز شد.
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۳ مرکز خرید گندم در استان زنجان فعال است و این تعداد مراکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح استان زنجان پراکنده و گسترده است.
زمانی خاطرنشان کرد: مابقی سیلوهای خرید گندم در استان فعال است که به محض برداشت گندم و تحویل این محصول استراتژیک ارائه خدمات به کشاورزان زحمتکش انجام می شود.
به گفته وی، وی امسال ۳۹ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سطح شهرستان ها با هدف کاهش هزینه‌ها و سهولت دسترسی کشاورزان آماده و این مراکز به تفکیک شهرستان تعیین و اعلام شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: سالجاری هر کیلوگرم گندم معمولی از کشاورزان استان با نرخ ۵۰ هزار هزار ریال به نرخ مصوب دولتی خریداری می شود که از این مبلغ ۱۰ هزار ریال تشویقی است.
زمانی یادآوری کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال ۱۵۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در سطح استان زنجان حدود ۳۵۰ هزار تن گندم، سال ۹۸ در استان زنجان ۲۴۹ هزار تن گندم به  ارزش چهار هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال خریداری شد.
در سال ۹۷ رکورد خرید گندم در استان زنجان با خرید ۴۵۵ هزار تن از این محصول شکسته شد.
زنجان سال ۹۵ در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره سازی این محصول راهبردی نیز جزو استان های رده بالای کشور بود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*