کاهش خرید گندم در خراسان شمالی

کاهش خرید گندم در خراسان شمالی
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از کاهش میزان خرید گندم در استان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۱۸ هزار تُن گندم به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال در استان از کشاورزان خرید شده و این در حالی است که در زمان پیک برداشت این محصول هستیم.

«سیدجلال موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت:  برآورد می شود امسال بیش از 30 تُن گندم از کشاورزان استان خریداری نشود چراکه امسال به علت خشکسالی، میزان تولید به شدت کاهش یافته و البته بخشی از گندم تولیدی هم به علت گرانی نهاده های دامی، به دامداری ها سوق یافته و به دولت تحویل نشده است.

 

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: تاکنون بیش از هزار و 530 کشاورز این استان گندم خود را در قالب دو هزار و ۷۹۱ محموله، تحویل داده اند.

 

موسوی بیان کرد: تاکنون حدود ۶۳۰ میلیارد ریال از وجوه خرید گندم به حساب کشاورزان وایز شده و مابقی مطالبات گندمکاران پرداخت خواهد شد.

 

وی گفت: کیفیت گندم استان در رده های بالای جدول استان های کشور بوده اما امسال به علت خشکسالی، کیفیت این محصول به میزان زیادی کاهش یافته و در 10 استان پایین جدول قرار دارد.

 

موسوی اظهارداشت: پارسال ۱۳۱ هزار تُن گندم تولیدی کشاورزان استان خریداری و ذخیره سازی شد، اما امسال برآورد می شود میزان خرید از کشاورزان به بیش از 30 هزار تُن نرسد.

 

وی افزود: خرید گندم در ۲۶ مرکز استان انجام می شود و حدود ۳۰۰ هزار تُن سیلو و انبار نیز برای ذخیره سازی پیش بینی شده اما برخی از مراکز خرید تاکنون هیچ مقدار گندم را تحویل نگرفته اند.

 

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خراسان شمالی اظهارداشت : میزان خرید گندم در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد کاهش دارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*