پالایشگاه فرآوری غلات در اردبیل ایجاد می‌شود

پالایشگاه فرآوری غلات در اردبیل ایجاد می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با دعوت از سرمایه گذار بخش خصوصی، پالایشگاه فرآوری غلات در شهرک صنعتی دو اردبیل اجرا می‌شود.

پالایشگاه فرآوری غلات در اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل،  اکبر بهنام جو در حاشیه نشست مشترک با شرکت پایا زرین سبلان اظهار کرد: این سرمایه‌گذار آمادگی خود را برای احداث پالایشگاه فرآوری غلات در استان اردبیل اعلام نموده بود که برای تسریع در روند واگذاری زمین، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به برگزاری جلسه و مقدمات اجرای طرح اقدام شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت اجرایی شدن طرح فوق در افزایش تولید و اشتغال استان، در این جلسه مقرر شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی تا هفته آتی نسبت به واگذاری زمین با مساحت ۱۰ هکتار به مجری طرح اقدام کند.

استاندار اردبیل زمینه محصولات تولیدی این واحد صنعتی را در خصوص تولید آرد گندم، گلوتن، نشاسته، خوراک دام، گلوکز و سوربیتول برشمرد و بیان کرد: میزان حجم سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ۱۴هزار میلیارد ریال خواهد بود که با بهره برداری از آن برای بیش از ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ارزش افزوده بالا و صادرات محور بودن این طرح مهم، شرکت‌های خدمت‌رسان نسبت به تامین آب، گاز و برق برای اجرای آن متعهد شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز در این نشست مشترک گفت: تامین زمین و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاران یکی از اهداف مهم این شرکت در سال حمایت از تولید است که بر این اساس آماده واگذاری زمین به این سرمایه گذار در سریعترین زمان ممکن هستیم.

محمد اهلی ادامه داد: زمین مورد نیاز این سرمایه گذار از محل توسعه ۹۵ هکتاری شهرک صنعتی شماره۲ اردبیل تامین خواهد شد که این فاز توسعه‌ای در سال گذشته مورد تملک قرار گرفته بود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*