امسال چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع بانه برداشت می شود

سنندج- ایرنا- رییس جهاد کشاورزی بانه با بیان اینکه گندم دیم در چهار هزار ۶۰۰ هکتار و گندم آبی در ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شده گفت: امسال با وجود خشک سالی چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع دیمی و آبی بانه گندم برداشت می شود.

به گزارش ایرنا، کریم شریفی سه‌شنبه در جلسه کمسیون خرید گندم بانه با اشاره به کاهش بارش ها و کاهش تولید گندم اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی ها امسال کشت های دیم بازدهی مناسبی ندارند و تولید گندم امسال تاحدودی کاهش یافت.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی می شود که یک هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در بانه خریداری شود و در این راستان سه مرکز خرید در روستای شوی و شهرهای کانی سور و بوئین گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت مصوب دولتی خریداری می شود.

شریفی گفت: امسال در طرح جهش تولید گندم در دیم یک هزار و ۳۰۰ هکتار گندم دیم با همکاری بنیاد برکت کشت شد.

وی با اشاره به دستمزد بالای برداشت گندم با دستگاه کمباین اضافه کرد: در شهرستان بانه هشت کمباین فعال و ۶ کمباین مهاجر گندم کشاورزان را برداشت می کنند هزینه هر ساعت کار با این دستگاه ها ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان بانه اظهار داشت: با توجه به هزینه های بالای برداشت گندم با کمباین امسال پیش بینی می شود که گندم با دستگاه های دروگر برداشت شود.

رییس تعاون روستای نیز با بیان اینکه مهمترین دغدغه تامین آرد مصرفی است گفت: سهمیه مصرف آرد شهرستان بانه در هر ماه یک هزار و ۲۰۰ تن است که خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سهمیه یک ماه را تامین می کند.

هیوا مجیدی آذر با اشاره به اینکه کیفت آرد در بانه علارغم مشکلات موجود کیفیت قابل قبول است افزود: کارخانه آرد بانه نیز امسال اقدام به خرید گندم می کند و سه مرکز خرید نیز برای خرید گندم کشاورزان پیش بینی شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*