آغاز برداشت گندم از مزارع اسدآباد

آغاز برداشت گندم از مزارع اسدآباد

آغاز برداشت گندم از مزارع اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از آغاز برداشت گندم از مزارع این شهرستان خبر داد.

محمد کرم مرادی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: از چند روز گذشته برداشت گندم از مزارع این شهرستان آغاز شده که با آغاز برداشت گندم منطقه مراکز خرید گندم شهرستان هم فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید و برداشت ۴۵ هزار تن گندم از مزارع شهرستان، افزود: در حال حاضر  ۹۵ کمباین در سطح مزارع این شهرستان مشغول به برداشت گندم هستند که تا پایان برداشت  تعداد کمباین‌ها افزایش خواهد داشت.

مرادی با بیان اینکه سالیانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ کمباین سبک، سنگین و نیمه‌سنگین کار برداشت غلات شهرستان را برعهده دارند، تصریح کرد: به نسبت سنوات گذشته برداشت گندم از اراضی این شهرستان دو هفته زودتر شروع شده و تا اوایل مردادماه برداشت گندم در مناطق کلیایی ادامه خواهد داشت.

وی سطح زیرکشت غلات شهرستان را در مجموع ۳۳ هزار هکتار برشمرد و خاطرنشان کرد: از این میزان سطح زیرکشت غلات شهرستان ۱۷ هزار و ۴۱۵ هکتار شامل ۹۴۲۰ هکتار به گندم آبی، ۸۹۹۵ هکتار گندم دیم و مابقی به جو دیم و آبی اختصاص دارد.

مرادی تعداد گندمکاران این شهرستان را ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰نفر اعلام کرد و یاد آور شد: در سال گذشته در بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کشت جو و گندم دیم و آبی توسط کشاورزان اسدآبادی انجام گرفت که از این میزان کشت افزون بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت جو دیم و آبی و ۱۸ هزار هکتار به کشت گندم  دیم و  آبی اختصاص داشت.

وی  همچنین با اشاره به اختصاص پنج مرکز خرید تضمینی گندم  در شهرستان، گفت: کارخانه آرد، سیلوی ظفری، تعاونی روستایی موسی آباد، تعاون روستایی ایمان و تعاون روستایی طویلان سفلی در مجموع با ظرفیت ۷۳هزار و ۵۰۰تن تعداد مراکز اختصاص داده شده برای خرید امسال تضمینی گندم کشاورزان این شهرستان هستند.

مرادی  با بیان اینکه ظرفیت سیلوهای اسدآباد سه برابر ظرفیت تولید گندم شهرستان است، اضافه کرد: مجموع کل ظرفیت سیلوهای سطح شهرستان ۱۰۷ هزار تن بوده که در حال حاضر از مجموع پنج مرکز خرید تضمینی گندم اختصاص داده شده و در مجموع ۱۳ هزار تن ظرفیت این مراکز پر و دارای موجودی بوده و ۶۰هزار و ۵۰۰ تن  ظرفیت مراکز اختصاص داده شده خالی هستند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*