آغاز خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی

آغاز خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی از آغاز خرید تضمینی گندم در این استان خبرداد.

آغاز خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،      مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده و این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

آقای زارعی افزود: بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال جاری حدود 325 هزار تن گندم در استان تولید شود.

وی بیان کرد: 5 سیلوی ملکی، 8 سیلوی بخش خصوصی، 14 سیلوی در جوار کارخانه و 35 مرکز مباشر در سطح آذربایجان غربی برای خرید تضمینی این محصول در نظر گرفته شده است.

آقای زارعی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی  در ارتباط تصویری با بخش خبر ی 20 سیما به سوالات مطرح شده در خصوص نحوه خرید تضمینی گندم از گندم کاران استان پاسخ داد.

مدت زمان خرید تضمینی گندم که از امروز شروع شده تا کی ادامه خواهد داشت؟

با توجه به اینکه امسال وضعیت اقلیم و خشکسالی آسیب جدی به تولید گندم به ویژه تولید گندم دیم وارد کرده است، به نظرتان تعیین قیمت پایه برای خرید تضمینی گندم، تا چه حد انگیزه کشاورزان را تحت تأثیر قرار داده و پیش بینی‌ شما از میزان تحویل گندم کشاورزان طی امسال چقدر خواهد بود؟

ثبت مشخصات کشاورزان برای خرید تضمینی با چه هدفی در سامانه ثبت میشود و آیا این سامانه دست واسطه ها را از سود جویی قطع می کند ؟

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*