امسال ۱۲ مرکز برای خرید تضمینی گندم درچهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.

پیش‌بینی ۱۲ مرکز برای خرید تضمینی گندم

امسال ۱۲ مرکز برای خرید تضمینی گندم درچهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: گندم تولیدی از طریق سیلوی شهید استکی، کارخانه‌های آرد و با همکاری شرکت تعاون روستایی از کشاورزان در ۱۲ مرکزخریداری می‌شود.
کیقباد قنبری با بیان اینکه امکان افزایش یا کاهش تعداد مرکز خرید تضمینی گندم در نشست‌های بعدی بانظر دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود دارد، افزود: برای رفع خطا و کاهش انحراف در خرید، تمامی مراکز خرید تضمینی گندم در استان به تجهیزات مورد نیاز همچون دوربین و باسکول مجهز خواهند شد.
وی به تاثیر مستقیم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها بر میزان تولید گندم در کشور اشاره و تصریح کرد: به منظور افزایش میزان خرید گندم از کشاورزان و کاهش نیاز کشور به واردات، امسال علاوه بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، درصد افت گندم خریداری شده نیز از ۱۲ درصد به ۱۷ درصد رسیده است کهدر میزان خرید گندم اثرگذاراست
قنبری در ادامه موجودی ذخایر گندم چهارمحال و بختیاری را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان گندم موجود، نیاز استان را تا ۴۵ روز آینده تأمین می‌کند.
وی یادآور شد: ۹ هزار و ۵۹۸ تن گندم در اردیبهشت‌ماه به فروش رفته است که از این میزان تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ تن تحویل داده شده و تا پایان این ماه، میزان فروش گندم به ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تأمین گندم استان، حواله ۱۰ هزار تنی از گندم برداشتی خوزستان صادر شده است، افزود: هم‌اکنون ۵۷ محموله گندم از این استان در حال بارگیری از مبدا و تخلیه در سیلو‌ها و انبار‌های چهارمحال و بختیاری است و مشکلی از نظر تأمین گندم وجود ندارد.
وی همچنین یکسان‌سازی درصد افت گندم در معاملات مراکز مختلف خرید را از جمله پیشنهاد‌های مطرح‌شده برای تضمین منافع دولت، کشاورزان و کارخانه‌های آرد اعلام کرد و گفت: بر مبنای این طرح پیشنهادی، شرکت غله، گندم خریداری شده را با همان درصد افت در زمان تحویل در اختیار کارخانه‌های آرد قرار می‌دهد تا به این صورت شرایط متعادل‌تری از نظر سوددهی برای طرفین حاصل شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*