مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران خبر داد: مبارزه شیمیایی در ۱۰۹ هزار هکتار مزارع گندم مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

مبارزه شیمیایی در ۱۰۹ هزار هکتار مزارع گندم مازندران

مبارزه شیمیایی در ۱۰۹ هزار هکتار مزارع گندم مازندران
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با علف های هرز، آفات و بیماری ها در ۱۰۹ هزار و ۱۵۳ هکتار مزارع گندم استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران (مازندپاج )، عبدالرحمن زاغی اظهار کرد: تاکنون با علف های هرز، آفات و بیماری ها در ۱۰۹ هزار و ۱۵۳ هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با علف های هرز در ۷۱ هزار و ۳۸۶ هکتار مزارع گندم مازندران صورت گرفت، افزود: مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در ۲۷ هزار و ۵۲۴ هکتار، کشیده برگ در ۳۳ هزار و ۳۴ هکتار و توام (دومنظوره) در ۱۰ هزار و ۸۲۸ هکتار مزارع گندم مازندران انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: برای مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم استان، سموم گرانستار، توفوردی، آکسیال، اتللو، آتلانتیس، پوماسوپر، تیفیس و ویکیلیس مصرف شد.

این مسوول با اشاره به اینکه تاکنون مبارزه شیمیایی با بیماری ها در ۳۵ هزار و ۳۲۱ هکتار مزارع گندم مازندران انجام شد، تصریح کرد: مبارزه با بیماری های سفیدک سطحی در ۶۱۴۷ هکتار، سپتوریوز برگی در ۴۳۹۳ هکتار، زنگ زرد در۲۲۸۰ هکتار، لکه خرمایی در ۲۸۲۱ هکتار،فوزاریوزم خوشه در ۱۱ هزار و ۷۱۵ هکتار و توام (سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی) در ۷۹۶۵ هکتار مزاع گندم مازندران با استفاده از سموم تیلت و فولیکور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفات نیز تاکنون در ۲۴۴۶ هکتار مزارع گندم استان انجام شد، گفت: با آفت حلزون در ۱۶۷۴ هکتار، سوسک لما در ۶۵۰ هکتار، کرم مفتولی در ۱۵ هکتار، شته در ۸۰ هکتار و سوسک سیاه زابروس در ۲۷ هکتار مزارع گندم با استفاده از سموم گرانول دیازینون مبارزه شیمیایی شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*