کشت گندم در بیش از ۷۰ هزار هکتار اراضی مرودشت

کشت گندم در بیش از ۷۰ هزار هکتار اراضی مرودشت

در سال زراعی جاری هفت هزار و ۲۷۷ تن گندم بذری از طبقه گواهی شده در شهرستان مرودشت توزیع شد

کشت گندم در بیش از ۷۰ هزار هکتار اراضی مرودشتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در سال زراعی جاری ۷۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه تدارک بذرکار به عنوان یکی از اصلی‌ترین ماشین‌های کشت پاییزه امسال به نحو مطلوبی انجام شد، افزود: نزدیک به ۱۳۰ دستگاه بذرکار از جمله کمبینات، همدانی، خطی کار، بذرکارخصوصا کارنده‌های کشت بر روی پشته‌های بلند کشت گندم و جو را انجام دادند.
به گفته رحیمی؛ ارقام کشت شده گندم شامل سیروان، چمران ۲، تیرگان، مهرگان، طلایی، برات و ترابی است.
وی افزود: برای کشت گندم در سال زراعی جاری هفت هزار و ۲۷۷ تن گندم بذری از طبقه گواهی شده در این شهرستان توزیع شد که افزایش دوبرابری نسبت به پارسال داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت تصریح کرد: علاوه بر بذور گواهی شده ۱۵۰۰ تن نیز از ارقام مادری و “پرورشی سه”به پیمانکاران بذری تحویل شده است که برای تولید رقم گواهی شده در سال آینده استفاده خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه کشت گندم در این شهرستان با رویکرد کشت مکانیزه و کشت بر روی پشته‌های بلند انجام می‌شود، گفت: کشت بیش از ۷۵ درصد گندم شهرستان به صورت مکانیزه و مابقی به صورت نیمه مکانیزه انجام می‌شود.
رحیمی افزود: کشت مکانیزه بذر مصرفی را از ۳۸۰ کیلوگرم به ۲۰۰ کیلوگرم کاهش می‌دهد و در کاهش مصرف آب نیز سهم بسزایی دارد.
مرودشت، قطب تولید گندم در استان فارس است

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*