سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد اعلام کرد: کشت ارقام بذری گندم در سطح ۵۵ هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد

کشت ارقام بذری گندم در سطح ۵۵ هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد

فیروزآباد- سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد از کشت ۴ رقم بذری گندم در مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کاظم موسوی گفت: مزارع گندم بذری با طبقه بذری مادری و پرورشی سه در سطح ۵۵ هکتار از اراضی این شهرستان کشت شده است.

وی افزود: گندم بذری با طبقه مادری در سطح ۴۰ هکتار از اراضی روستاهای دهبرم و بایگان کشت شده و رقم کشت شده در این مزرعه رقم برات می‌باشد.

موسوی اضافه کرد: همچنین گندم بذری با طبقه پرورشی ۳ در سطح ۱۵ هکتار از اراضی روستای محمدآباد کشت شده و ارقام کشت شده در این مزرعه سیوند در سطح ۴ هکتار، رقم پارسی در سطح ۷ هکتار و رقم خلیل در سطح ۴ هکتار می‌باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: میزان بذر مصرفی ۲۷۰ کیلو گرم در هکتار بوده و با روش بارانی آبیاری می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد با بیان اینکه تولید بذر گواهی شده و با خلوص ژنتیکی بالا یکی از مؤلفه‌های اصلی موفقیت در تولید گندم است، اظهار کرد: همه برنامه‌های کاشت، داشت و برداشت گندم بذری با نظارت مستمر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، مدیران پهنه و کارشناسان شرکت‌های بذری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: گندم بذری تولید شده پس از بوجاری و ضد عفونی و بسته بندی به منظور مصرف بذر در سال زراعی آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسوی به پتانسیل بالای شهرستان فیروزآباد در تولید گندم با کیفیت و مرغوب اشاره و خاطرنشان کرد: برخورداری از آب با کیفیت و دارا بودن کشاورزان پیشرو از جمله دلایل استقبال از کشت گندم بذری در این منطقه است.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد از کشاورزان خواست به منظور افزایش کمی و کیفی محصول از بذور اصلاح شده و ارقام جدید و دارای گواهی سلامت مؤسسه ثبت و گواهی بذر استفاده کنند و از بذور نامرغوب که عملکرد مناسبی ندارند خودداری کنند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*