رییس سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد؛ رشد ۵درصدی کشت گندم در اراضی کشاورزی قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، کشت محصول گندم در اراضی کشاورزی استان ۵درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه خمسه، رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب گفت: برنامه ابلاغی کشت گندم  در سال زراعی جاری ۱۵۳هزار و ۱۸۲هکتار بوده که کشت این محصول استراتژیک در اراضی کشاورزی استان با رشد ۵درصدی به ۱۶۰هزار و۴۱۰هکتار رسیده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: در سال زراعی جاری  حدود ۴۸هزار و۸۵۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی و ۱۱۱هزار و۵۶۰ هکتار از مزارع نیز به زیر کشت گندم دیم رفته است که به ترتیب با ۱۰۱ و ۱۰۶درصد تحقق برنامه ابلاغی، این میزان سطح کشت نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲/۲ و ۵درصد افزایش یافته است.
خمسه پیش بینی کرد در صورت مساعد بودن شرایط و همچنین آبیاری بموقع و کود دهی مناسب  در سال زراعی جاری تولید گندم در استان به بیش از ۳۴۰هزار تن برسد.
او اضافه کرد: تحقق برنامه ابلاغی کشت گندم دیم و آبی استان با  تامین و توزیع بذرهای گواهی شده و بارش‌های خوب انجام شده که از این حیث استان قزوین جزء استان‌های برتر کشور در زمینه انجام تعهدات کشت غلات است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: با توجه به برنامه ابلاغی به موقع به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و مراکز جهادکشاورزی تابعه، اطلاع رسانی در خصوص آماده سازی اراضی و کاشت به موقع باعت افزایش سطح زیر کشت  و تحقق برنامه شده است.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*