مدیرامور زراعت جهادکشاورزی استان قزوین خبرداد؛ تولید ۸هزار تن بذر گواهی شده گندم در قزوین

تولید ۸هزار تن بذر گواهی شده گندم در قزوین

مدیرامور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: ۸هزار تن بذر گواهی و اصلاح شده گندم آبی و دیم امسال به منظور تامین نیازهای کشاورزان برای کشت سال زراعی آینده تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تورج بنیادی، مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸هزار تن بذر گواهی و اصلاح شده گندم آبی و دیم امسال به منظور تامین نیازهای کشاورزان برای کشت سال زراعی آینده تولید می‌شود که از این میزان سه هزار تن بذر گندم دیم و پنج هزار تن نیز بذر گندم آبی است.
او گفت: این میزان بذر معادل ۱۹درصد بذر مورد نیاز کشاورزان استان در گندم دیم و ۴۶درصد بذر مورد نیاز آنها در گندم آبی است.
بنیادی بیان کرد: بخشی از بذر مورد نیاز برای کشت گندم توسط خود کشاورزان از طریق بذور خود مصرفی تامین و ذخیره سازی و مورد استفاده می گیرد.
او تصریح کرد: مشکلی از حیث تولید و تامین بذر محصولات استراتژیک مانند گندم و جو در استان قزوین وجود ندارد.
این مقام مسئول گفت: شرکت‌های تولیدکننده بذر گندم و جو در استان قزوین به تولید بذور این محصول استراتژیک  درطبقات مادری و  گواهی شده می پردازند.
بنیادی افزود: با تامین و توزیع بذور گواهی شده و بارش های خوب، امسال بیش از ۱۰۰درصد برنامه ابلاغی کشت گندم در استان محقق شد به گونه ای که کشت گندم آبی و دیم در استان به ترتیب یک و پنج درصد بیش از میزان برنامه ابلاغ شده بود.
مدیرامور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری بیش از ۱۵۹هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است.

 

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*