۱۰۰ هزار تن گندم از استان مرکزی به مناطق دیگر کشور ارسال شد

۱۰۰ هزار تن گندم از استان مرکزی به مناطق دیگر کشور ارسال شد

اراک – ایرنا – مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۱۰۰ هزار تن گندم امسال از این استان به سایر استان‌های کشور ارسال شد.

«غلامرضا ملکی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گندم‌ به استان‌های البرز، تهران، قم ، مازندران، اصفهان و کرمان ارسال شده‌است.

وی ادامه داد: ۵۶ هزار تن گندم نیز در سال جاری  برای افزایش کیفیت آرد و نان در استان مرکزی به استان وارد شده‌است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: واردات گندم از سایر استان‌ها به این استان در راستای مدیریت کیفیت،  اختلال گندم وارداتی با گندم‌های تولیدی در استان و افزایش کیفیت آرد و نان انجام شده است.

ملکی گفت: استفاده از ظرفیت ریلی در کنار حمل و نقل جاده به‌عنوان یک ظرفیت ملی برای صادرات و واردات گندم به استان مرکزی در دستور کار اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان قرار داشته و اکنون صادرات و واردات این محصول به استان از سیلوی شهید گل محمدی شهرستان اراک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کمبودی در زمینه ذخیره‌سازی گندم و آرد در استان مرکزی وجود ندارد و بالاترین میزان ذخیره‌سازی این محصول در استان انجام شده‌است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: اقدامات لازم برای تامین آرد در مناطق صعب‌العبور در شرایط جوی مختلف اندیشیده شده و این اداره کل از آمادگی لازم برای تامین آرد و نان مردم استان در شهرستان‌های مختلف برخوردار است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی قرار دارد و ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*