افزایش ۱۷ درصدی توزیع بذر گندم در استان ایلام

 

 

افزایش ۱۷ درصدی توزیع بذر گندم در استان ایلام
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: توزیع بذر گندم در بین کشاورزان استان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « حشمت زرین جوب» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن انواع بذور اصلاح شده گندم آبی و دیم میان گندمکاران استان ایلام توزیع شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: باتوجه به میزان بالای تقاضای کشاورزان برای دریافت بذر گندم با قیمت تضمینی، ۳ هزار تن بذر اصلاح شده دیگر نیز در شهرستان‌های دهلران، آبدانان و مهران توزیع خواهد شد که به این ترتیب میزان کل بذور توزیع شده این مناطق به بیش از ۲۰ هزار تن خواهد رسید.

 

وی افزود: علت کمبود بذر در مناطق جنوبی استان به دلیل اختلاف فاحش قیمت گندم آزاد و بذور فرآوری دولتی است که این امر موجب رغبت جمع زیادی از کشاورزان برای استفاده از این بذور نسبت به سنوات گذشته شده است.

 

زرین جوب بیان کرد: بخش عمده‌ای از کشاورزان که در سنوات قبل از بذور مصرفی خود، کشت می کردند اما در سال جاری خواهان استفاده از بذور اصلاح شده هستند و یکی دیگر از دلایل کمبود موقتی بذر در این مناطق، افزایش تقاضا در استان‌های مجاور و قاچاق بذر گندم استان به این استان‌ها بوده که در روزهای اخیر با همکاری خوب سپاه و نیروی انتظامی راه‌های قاچاق بذر تحت کنترل قرار گرفته و این کمبود موقت به زودی رفع خواهد شد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی و ۸۸ هزار زمین دیم به زیر کشت محصول گندم برود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*