پرونده مرداد ماه

کارخانجات و نانوايان انطباق نوع آرد مصرفي با نوع نان را رعايت کنند معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: با مصوبه دبيرخانه کارگروه گندم، آرد و نان استان، کارخانجات آرد و نانوايان بايد انطباق نوع آرد مصرفي با نوع نان توليدي را رعايت نمايند.

علي غفوري مقدم اظهار داشت: بر اساس ضوابط اعلامي توسط دانشگاه علوم پزشکي مشهد، عدم انطباق نوع آرد مصرفي با نوع نان، باعث کاهش کيفيت و ارزش غذايي و ايجاد مخاطرات بهداشتي ميشود که بر اين اساس در صورت عدم رعايت درصد سبوسگيري توسط نانوايان, اين امر عرضه کالاي غيربهداشتي تلقي ميشود.
شيوع بيماري سلياک در کشور از نيم تا 5/1 درصد متغير است
رييس انجمن سلياک ايران گفت: شيوع بيماري سلياک در مناطق مختلف کشور بسته به شرايط نژادي از نيم تا 5/1 درصد متغير است.
سيدمحمدحسن امامي در همايش مردمي و کنفرانس بيماري سلياک در بيمارستان هاجر شهرکرد افزود: براساس شناسايي و فراواني بيماري در استان فارس با شيوع نيم درصد کمترين، اصفهان هفت دهم درصد و استانهاي لرستان و چهارمحال و بختياري 5/1 درصد به عنوان بيشترين فراواني را دارد.
خريد تضميني گندم از 8 ميليون تن فراتر رفت
8 ميليون و 211 هزارتن گندم از آغاز فصل برداشت تاکنون به صورت تضميني از کشاورزان خريداري شده که اين ميزان خريد در مقايسه با سال گذشته 27 درصد رشد داشته است در حالي که هنوز چند ماه تا پايان خريد تضميني گندم از کشاورزان باقي مانده است، خريد اين محصول در سالجاري از ابتداي فصل برداشت تاکنون حدود 150 هزارتن بيش از کل خريد سال 94 بوده است.
انتصاب مديرعامل شركت غله وخدمات بازرگاني منطقه 13
دكتر علي قنبري مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران با صدور حكمي، علي رنجبر ضرابي را به سمت عضو هيات مديره و مديرعامل شركت غله وخدمات بازرگاني منطقه 13 منصوب كرد. در حكم صادره آمده است: به استناد صورت جلسه مورخ 95/4/6 مجمع عمومي عادي به طور فوقالعاده شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 13، نظر به شايستگي، تعهد، تجربه و صلاحيت جنابعالي، به موجب اين حكم به عنوان عضو هيات مديره و مديرعامل شركت غله منطقه 13 منصوب ميشويد.
پخت نان سنگك با آرد سبوسدار در زنجان اجرايي شد
اميرعلي مسيّبي، معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستاي غنيسازي نان و ارتقاي سطح سلامت همشهريان، پخت نان سنگك با آرد سبوسدار از روزهاي آتي در زنجان اجرايي و الزامي ميشود.
296 ميليارد تومان از مطالبات گندمکاران ايلامي پرداخت شد
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان ايلام با بيان اينکه 34 ميليارد تومان از مطالبات گندمکاران ايلامي باقي مانده است، گفت: تاکنون 296 ميليارد تومان از مطالبات گندمکاران ايلامي پرداخت شده است. سيد محمدتراب ميري اظهار داشت: در سال زراعي که گذشت 125 هزار هکتار از اراضي ديم و آبي استان ايلام زيرکشت گندم رفت.
ايلام، نيازمند احداث انبارهاي ذخيره غلات
مدير بازرسي، ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات جهاد کشاورزي ايلام مصرف سالانه گندم در استان را 110 هزار تن اعلام کرد و گفت: تدابير لازم در خصوص احداث انبارهاي ذخيره غلات در استان انديشيده شود. «رحمت ابراهيمي» با بيان اينکه سالانه بالغ بر 800 هزار تن انواع محصولات کشاورزي در استان ايلام توليد ميشود، اظهار کرد: در اين ميان، گندم با ظرفيت توليد و مازاد بر نياز کشاورزان در حد 200 تا 250 هزار تن ببيشترين سهم توليدي را در استان دارد.
عرضه نان سنگک سبوسدار در شيراز فرصتي براي ترويج سلامت و برنامههاي غذايي سالم
دکتر محمدهادي ايمانيه رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز در اين زمينه اظهار داشت : با پيگيريهايي که انجام شده 100 نانوايي سنگک در شيراز مجوز پخت نان سبوسدار را دريافت کردهاند تا نان سالم و سبوسدار به مردم ارايه کنند.
خريد بيش از 42 هزار تن گندم در سال زراعي 95 در استان البرز
مديرکل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان البرز گفت: در فصل خريد گندم از کشاورزان استان البرز در سال زراعي 95، در چهار مرکز خريد شرکت غله و خدمات بازرگاني اين استان بيش از 42 هزار تن گندم خريداري شد. ولي گودرز چگيني افزود: شرکت غله استان با توجه به رسالت اصلي و تخصصي خود امسال با خريد بيش از 42 هزار تن گندم افزايش قابل قبولي در مقايسه با فصل خريد مشابه در سال گذشته داشته است.
آغاز خريد تضميني گندم با عامليت بانک کشاورزي
عمليات خريد تضميني گندم با عامليت بانک کشاورزي در استان چهارمحال و بختياري آغاز شد. با آغاز فصل برداشت گندم و تحويل ليست گندمکاران شهرستانهاي لردگان، شهرکرد، بروجن و اردل پروژه خريد تضميني گندم استان چهارمحال و بختياري کليد خورد.
ميانگين عملکرد گندم در کردستان امسال ازميانگين کشوري بالاتر است
رييس سازمان جهاد کشاورزي استان کردستان عنوان کرد: به علت کيفيت بالاي بذر استان و بارندگيهاي مناسب، امسال ميانگين عملکرد گندم ديم و آبي در اين استان از ميانگين کشوري بالاتر است. کريم ذوالفقاري در جلسهاي که در دفتر نماينده شهرستان بيجار و ياسوکند حسنآباد در مجلس شوراي اسلامي براي بررسي موانع و مشکلات خريد تضميني گندم تشکيل شد، گفت: 3 هزار و 200 ميليارد تومان از درآمد ناخالص استان مربوط به بخش کشاورزي است.
ابلاغ بخشنامه اجرايي تفاهمنامه سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد
مديرکل نظارت بر فراوردههاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو اظهار داشت:در راستاي اجراي فرامين مقام معظم رهبري در زمينه «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» و نيز حمايت از توليد داخل و کاهش هزينههاي غيرضروري توليد و رفع موازيکاري و افزايش همکاريهاي بين سازماني براي ارتقاي ايمني، سلامت و کيفيت فرآوردههاي خوراکي، آشاميدني، آرايشي، بهداشتي، تجهيزات و ملزومات پزشکي و به منظور اجرايي نمودن مفاد تفاهمنامه ميان سازمان ملي استاندارد ايران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بخش نامه اجرايي تفاهمنامه سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد با ابلاغ معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو به واحدهاي تابعه ابلاغ گرديد.
حکم رئيس سازمان غذا و دارو؛
کانون انجمنهاي صنايع غذايي ايران مجري برگزاري جايزه ملي کيفيت غذا شد
با حکم معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو، برگزاري مراسم «جايزه ملي کيفيت غذا» به کانون انجمنهاي صنايع غذايي ايران واگذار شد و دبيرخانه دائمي آن نيز به اين کانون منتقل شد.
دستور هيات وزيران براي انتقال بخشي از وظايف وزارت جهادکشاورزي به وزارت صنعت، معدن و تجارت
سهام شرکت کشتيراني ج.ا.ا متعلق به شرکت بازرگاني دولتي و مرکز تحقيقات آرد و نان به وزارت صنعت بازگردانده شد.
يک تبصره به ماده 3 آييننامه اجرايي قانون تمرکز وظايف و اختيارات مربوط به بخش کشاورزي در وزارت جهادکشاورزي اضافه شد و مطابق آن هيات وزيران دستور انتقال بخشي از وظايف وزارت جهادکشاورزي به وزارت صنعت، معدن و تجارت را صادر کرد.
5 سيلوي جديد در استان خوزستان احداث ميشود
حسين صفايي، معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: امسال و متناسب با نياز بخشهاي مختلف کشور بيش از 10 ميليون تن گندم از کشاورزان سرتاسر کشور خريداري خواهد شد.
جوهرقند نانهاي سنتي پايتخت بالاست/تهديد سلامت شهروندان
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي ايران در خصوص افزايش مصرف بلانکيت در نانهاي سنتي شهر تهران، هشدار داد. دکتر احمد جنيدي جعفري در خصوص افزايش مصرف بلانکيت (جوهر قند) در نمونهبرداريهاي صورت گرفته از نانهاي سنتي در استان تهران هشدار داد و گفت: بر اساس استاندارد ملي ايران به شماره 2628، استفاده از بلانکيت در تهيه نان هاي سنتي اعم از لواش، تافتون، بربري و سنگک ممنوع است.
چهارصد و نود هزار تن گندم در منطقه يک خريداري شد/ خريد تهران 27 هزار تن بيشتر از سال گذشته
مديرعامل شركت غله وخدمات بازرگاني منطقه يك از خريد مقدار 490 هزار تن گندم در استانهاي تهران، البرز، قم و مركزي خبرداد. زندي گفت: تعداد40 مركز خريد در استانهاي تهران، البرز، قم و مركزي تاكنون مقدار 488،991،190 کيلوگرم گندم معمولي و 1،001،230 کيلوگرم گندم دروم از كشاورزان تحويل گرفته اند.
شهادت نانواي جانباز 70 درصد
حاج رجب محمدزاده جانباز مشهدي به فيض عظماي شهادت نائل آمد. حاج رجب محمدزاده جانباز 70 درصد مشهدي روز پنجشنبه در بيمارستان رضوي جان به جان آفرين تقديم کرد و به فيض عظماي شهادت نائل آمد. اين جانباز سرافراز بر اثر شدت بيماري عفونت ريه به درجه رفيع شهادت نائل شد.
نيازي به واردات گندم در سال جاري نخواهيم داشت
، رييس جمهوري گفت : سال گذشته در کشاورزي رشد بالاي 5 درصد داشتيم. ان شاءا… امسال در گندم به نقطهاي ميرسيم که در سال جاري نياز به واردات گندم نداشته باشيم. تاکنون حدود 5/9 ميليون تن گندم از مردم خريداري شده و پيشبيني اين است که به بالاي 10 ميليون تن برسيم که در کشاورزي و در زمينه هاي ديگر حرکت بسيار خوبي آغاز شده است.

مطالبات گندمکاران تا اول مهرپرداخت ميشود
معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: 6 هزار ميليارد تومان از مطالبات گندمکاران باقي مانده است که تا اوايل مهر پرداخت خواهد شد. علي قنبري با اشاره به اينکه ارزش خريد گندم تاکنون 12 هزار ميليارد و 400 ميليون تومان بوده است، افزود: از کشاورزان به علت تاخير در پرداخت پول خريد گندم عذرخواهي و تعهد ميکنيم مطالبات آنان را تا اوايل مهر بهطور کامل پرداخت کنيم.
کارشناس ارشد سازمان غذا و دارو:
سيلوهاي گندم مشمول اخذ پروانه بهداشتي هستند
کارشناس ارشد تغذيه اداره نظارت و ارزيابي مواد غذايي و آشاميدني با منشأ گياهي سازمان غذا و دارو گفت: سيلوهاي نگهداري گندم مشمول اخذ پروانه هاي بهداشتي هستند. مهندس زهره پوراحمد افزود: تقريبا سالانه حدود 10 الي 11 ميليون تن گندم در کشور مصرف ميشود که حدود 7 ميليون تن آن جهت مصارف نانوايي است.
خبرهاي خوش براي گندمکاران و بازنشستگان در راه است
سخنگوي دولت با اشاره به تصويب لايحه برنامه ششم توسعه درکميسيون تلفيق مجلس گفت: مطالبات گندمکاران و بازنشستگان کشور به زودي پرداخت خواهد شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*