افزایش ۳ هزار تنی سهمیه گندم سیستان وبلوچستان

افزایش ۳ هزار تنی سهمیه گندم سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه آرد و نان با حضور ویدئوکنفراسی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایران ،سه هزار تن گندم به سهمیه گندم استان اضافه شد که بر این اساس سهمیه گندم استان به ۳۸ هزار تن رسید.

در این جلسه پس از بررسی وضعیت استان ،مقرر شد ماهانه ۳۰۰۰ تن گندم به سهمیه استان اضافه شود که پس از تبدیل به آرد و سبوس گیری به ۲۵۵۰ تن خواهد رسید.

در این جلسه زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان در خصوص افزایش سرانه آرد استان گفت: بر اساس سرشماری جمعیت سال ۹۵ جمعیت استان در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هزار نفر است و سرانه آرد به ازای هر نفر حدود ۱۰ کیلو گرم است که در مقایسه با استان های دیگر در ردیف ششم قرار داریم.

وی ادامه داد: از سویی بالاترین نرخ رشد جمعیت در کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

زنگنه افزود: با توجه به سطح درآمد پایین خانوارهای سیستان و بلوچستان و نرخ رشد جمعیت که باعث شده قوت غالب مردم نان باشد و از سویی وجود تعداد قابل توجهی فاقدین شناسنامه و همچنین اتباع بیگانه در استان که مستلزم خدمات هستند، نیاز است که در میزان سرانه آرد و نان تجدیدنظر شود و این میزان از ۱۰ کیلوگرم به ۱۲ کیلوگرم افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همچنین با تقدیر از زحمات شرکت غله و خدمات بازرگانی ایران از اقداماتی که برای بهره برداری و بالفعل کردن ظرفیت های بندر چابهار انجام شده تقدیر کرد و افزود: انتظار داریم شاهد ورود تعداد بیشتری از کشتی های حامل کالاهای اساسی به بندر چابهار باشیم که این موضوع منجر به بهره‌برداری از ظرفیت‌های بندری چابهار و انبارهای ایجاد شده و همچنین رونق ناوگان حمل و نقل خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد کارخانه‌های آرد استان ،درصد سبوس گیری آرد را از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد و آرد خام روستایی را به ۱۲ درصد کاهش دهند که این امر نیز منجر به افزایش آرد تولیدی و افزایش سرانه آرد استان خواهد شد.

انتهای پیام

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*