افزایش ۲۰ درصدی برداشت گندم در مهریز

افزایش ۲۰ درصدی برداشت گندم در مهریز

افزایش ۲۰ درصدی برداشت گندم در مهریز

ایسنا/یزد بارش‌های بهاری رحمت الهی و استفاده از بذر مناسب باعث شده تا کشاورزان شهرستان مهریز امسال گندم بیشتری برداشت کنند.

«محمد جعفری» رییس جهادکشاورزی شهرستان مهریز در این رابطه گفت: امسال بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان مهریز به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی با بیان این که برداشت گندم در شهرستان مهریز تا اوایل مردادماه ادامه دارد، پیش‌بینی کرد که بیش از یک هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

این مسئول با اشاره به بارش‌های خوب بهاری امسال، از افزایش عملکرد محصول گندم در این شهرستان خبر دادو تصرح کرد: به طور متوسط از هر هکتار گندمزارهای شهرستان، چهار تا پنج تن گندم برداشت می‌شود که امسال افزایش عملکرد ۲۰ درصدی این محصول را در مهریز شاهد هستیم.

وی مهمترین ارقام محصول گندم در این شهرستان را سیوند، نارین و روشن نام برد و گفت: امسال در عملیات برداشت گندم در شهرستان از دستگاه کمباین نیز بهره گرفته شد.

به گزارش ایسنا و به نقال از روابط عمومی جهادکشاورزی مهریز، جعفری در پایان با بیان این که گندم‌های برداشت شده توسط مراکز خدمات جهادکشاورزی سطح شهرستان از کشاورزان به قیمت مصوب خریداری و در سیلوی مرکز استان ذخیره‌سازی می‌شود، یادآور شد: انتظار می‌رود با تحویل محصول گندم مازاد مصرف از سوی کشارزان به این مراکز، در تحویل نهاده‌ها و خدمات به کشاورزان بهتر عمل شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*