پیش بینی 630 تن گندم در آذربایجان غربی

پیش بینی 630 تن گندم در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال نزدیک به ۶۰ درصد از اراضی زراعی استان زیر کشت غلات رفته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،  اکبر کرامتی  در جلسه بررسی مشکلات خرید  با بیان اینکه امسال ۳۸۰ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدر ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است، خاطر نشان کرد: امسال بیش از ۲۰ هزار تن بذور اصلاح شده گندم بین کشاورزان توزیع شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: امسال در سطح ۱۸۷ هزار و ۷۹۰ هکتار از مزارع غلات استان مبارزه با سن مادری و پوره انجام گرفته است که سطح مبارزه با سن غلات در سال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

وی ادامه داد: کار خرید این محصول استراتژیک از هفتم تیرماه جاری آغاز شده است که ۳۵ مرکز خرید گندم وابسته به تعاونی روستایی به عنوان مباشر خرید و ۲۹ مرکز نیز مربوط به شرکت غله به عنوان متولی خرید در آذربایجان‌غربی فعال هستند. فعالیت این مراکز تا پایان شهریور تداوم خواهد داشت و در صورت نیاز این مدت نیز تمدید می‌شود.

  • معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته بیش از ۶۳۰ هزار تُن گندم از مزارع استان در سال زراعی جاری برداشت می‌شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*