خرید گندم در خمین ۴۵ درصد افزایش یافت

خرید گندم در خمین ۴۵ درصد افزایش یافت

خمین – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: تا کنون سه هزار و ۳۵۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش یافته است.

عباس ارشدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده بیش از ۴۳ هزار تن محصول گندم از  ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت محصول آبی و ۱۷ هزار هکتار اراضی دیم برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۱۵ تن گندم پارسال در این مدت از گندم‌کاران خمینی خریداری شده بود، اظهار داشت: برنامه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان از روز اول تیرماه جاری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۶ هزار تن خریداری شود.
مدیر جهاد کشاورزی خمین، درصد سن زدگی گندم تولید شده در این شهرستان را یک و ۱۸ صدم و نشانگر کیفیت خوب اعلام کرد و گفت: این محصول از طریق مراکز خرید میبران، رباط‌مراد، چهارچشمه، خلیل‌آباد، دهنو و سیلوی بخش خصوصی قورچی‌باشی از کشاورزان خریداری می‌شود.

ارشدی گفت: خمین نبست به سایر شهرستان‌های استان مرکزی دارای بیشترین مرکز خرید گندم است و پراکندگی این مراکز به‌ منظور تسهیل در حمل و تحویل این محصول زراعی مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: پس از تعیین سن‌زدگی مفید و غیر مفید توسط نمایندگان جهاد کشاورزی؛ گندم کشاورزان براساس نرخ اعلام شده یعنی ۲۵ هزار ریال در هر کیلوگرم خریداری می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار آن کشاورز هستند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*