سهم ۱۰ درصدی کشت گندم خراسان شمالی در اسفراین

سهم ۱۰ درصدی کشت گندم خراسان شمالی در اسفراین

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین با اشاره به سهم 10 درصدی کشت گندم خراسان شمالی در این شهرستان گفت: تا پایان فصل برداشت گندم پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار تن گندم از گندم کاران این شهرستان توسط مرکز خرید تضمینی خریداری شود.

سهم ۱۰ درصدی کشت گندم خراسان شمالی در اسفراین

فائزه تاج‌آبادی در مصاحبه با خبرنگار فارس در اسفراین به وضعیت کشت گندم در سال جاری اشاره و اظهار کرد: در سال زراعی جاری در شهرستان اسفراین حدود ۶۷۰۰ هکتار گندم آبی کشت‌شده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: میانگین برداشت گندم از هر هکتار حدود ۴ تن است که پیش بینی عملکرد گندم امسال شهرستان ۲۷ هزار تن می‌باشد که امیدواریم ۲۵ هزار تن از طریق خرید تضمینی توسط سیلوها و مراکز خرید انجام گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین افزود: مرکز خرید آرد والسی مطهر از روز شنبه فعال شده که طی دو تا سه روز آینده مراکز توی و بام و صفی آباد نیزتوسط سازمان تعاون روستایی فعال می‌شوند و مشکل تحویل گندم کشاورزان مرتفع می‌گردد.

تاج‌آبادی بابیان اینکه قیمت پایه برای خرید تضمینی گندم امسال هر کیلو ۲۵۰۰ تومان است افزود : برآورد ریالی گندم تحویلی امسال در شهرستان حدود ۷۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با سیاست‌های که سازمان جهاد کشاورزی در جهت حمایت از گندم کاران دارد شاهد افزایش کمیت و کیفیت گندم در سال زراعی باشیم.

وی در پایان گفت: شهرستان اسفراین نسبت به دیگر شهرستان‌های استان از سطح زیر کشت خوبی برخوردار است و سطح زیر کشت گندم در این شهرستان نسبت به‌کل استان ۱۰ درصد می‌باشد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*