پیش‌بینی تولید ۴۳ هزار تن گندم در خمین

پیش‌بینی تولید ۴۳ هزار تن گندم در خمین

خمین – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده بیش از ۴۳ هزار تن محصول گندم آبی و دیم در سال زراعی جاری در این شهرستان تولید می شود که اکنون مراحل برداشت آن در دست انجام است.

«عباس ارشدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  این میزان گندم از  ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۱۷ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم دیم برداشت می‌شود.
وی گفت: برنامه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان از روز اول تیرماه جاری آغاز شده و پیش‌بینی می شود امسال ۳۶ هزار تن گندم از بهره‌برداران خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی خمین اظهار داشت:  برای خرید تضمینی گندم در خمین امسال 11 درصد رشد پیش‌بینی شده و این محصول از طریق مراکز خرید میبران، رباط‌مراد، چهارچشمه، خلیل‌آباد، دهنو و سیلوی بخش خصوصی قورچی‌باشی از کشاورزان خریداری می‌شود.
ارشدی گفت: خمین نبست به سایر شهرستان‌های استان مرکزی دارای بیشترین مرکز خرید گندم است و پراکندگی این مراکز به‌منظور تسهیل در حمل و تحویل این محصول زراعی مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: پس از تعیین سن‌زدگی مفید و غیر مفید توسط نمایندگان جهاد کشاورزی گندم کشاورزان براساس نرخ اعلام شده یعنی ۲۵ هزار ریال خریداری می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خمین افزود: میزان برداشت و خرید پیش‌بینی شده گندم با نرخ دولتی مصوب در سال گذشته به‌طور کامل محقق شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار کشاورز هستند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*