آغاز خرید تضمینی گندم در نیشابور

آغاز خرید تضمینی گندم در نیشابور

خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان نیشابور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت : قیمت خرید آغاز خرید تضمینی گندم در شهرستان نیشابورتضمینی گندم در سال زراعی جاری 25 هزار ریال است و کشاورزان می توانند با مراجعه به مرکز خرید گندم نسبت به تحویل محصول مازاد بر نیاز خود اقدام کنند.

محمد علی فرهمند راد با بیان اینکه کار برداشت بیش از 46 هزار تن گندم از اراضی زیر کشت شهرستان در سال زراعی جاری آغاز شده است، افزود: این مقدار گندم از سطح زیر کشتی معادل پانزده هزار و 200 هکتار آبی و دیم برداشت می شود که در مقایسه با پارسال با توجه به بارش خوب نزولات جوی حدود 10 درصد افزایش یافته است.

وی میزان مبارزه با علف هرز در شهرستان را یازده هزار و 800 هکتار و سطح مبارزه با سن را یازده هزار و 700 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: همچنین 870 تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.

فرهمند راد به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به راه اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح و پیش بینی تولید گندم، کشاورزان باید قبل از مراجعه به مراکز خرید از طریق این سامانه از وضعیت ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی مطلع و در صورت مشکل ابتدا با مراجعه به کارشناس پهنه نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی نیشابور نیز در خصوص خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت: هم اکنون یک سیلوی دولتی در کنار 3 مرکز خرید تعاون روستایی در بخش های این شهرستان، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می کنند.
علیرضا زارعی افزود: ظرفیت ذخیره سازی گندم در این چهار مبادی 40 هزار تن است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*