۵ هزار تن گندم از سیلوی مهاباد بارگیری شد

۵ هزار تن گندم از سیلوی مهاباد بارگیری شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شرکت غله مهاباد گفت: پنج هزار تن گندم از سیلوی این شهرستان به منظور تامین مکان مورد نیاز دپوی گندم سایر شهرهای استان بارگیری و انتقال پیدا کرد.

خدر مازوجی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: از این مقدار ۴.۴ هزار تن گندم در سال جاری و ۶۰۰ تن گندم نیز در سال گذشته به شهرهای متقاضی دریافت گندم ارسال شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع هفت هزار و ۷۰۰ تن گندم در سیلوی مهاباد ذخیره شده بود، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم در این سیلو باقی مانده که روزانه حدود ۵۰۰ تن توسط ۲۰ تریلی بارگیری و به شهرهای مختلف استان انتقال داده می‌شود.

وی اضافه کرد: بارگیری گندم از سیلو این شهرستان در راستای تامین گندم موردنیاز سایر شهرهای استان و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در این سیلو برای فصل خرید این محصول استراتژیک است.

مدیر شرکت غله مهاباد اظهار داشت: سال‌های گذشته از اوایل تیرماه تحویل گندم از کشاورزان این شهرستان آغاز می‌شد اما امسال باتوجه به شرایط آب‌وهوایی با ۱۰ روز تاخیر آغاز خواهد شد.

«مازوجی»، ظرفیت سیلوی این شهرستان را هشت هزار تن اعلام کرد و گفت: با آغاز کار برداشت گندم در این شهرستان مراکز خرید گندم نیز از هم اکنون خود را آماده تحویل گرفتن گندم مازاد برنیاز کشاورزان می‌کنند.

سال گذشته ۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده بود که نسبت به سال قبل از آن ۲۵ درصد کاهش یافت.

این شهرستان با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*