افزایش سه برابری خرید تضمینی گندم در سیستان وبلوچستان

افزایش سه برابری خرید تضمینی گندم در سیستان وبلوچستان

افزایش سه برابری خرید تضمینی گندم در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با بارندگی های خوبی که امسال در استان داشتیم خرید تضمینی حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را پیش‌بینی می‌کنیم که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری خواهد داشت.

زنگنه افزود: این میزان گندم در چهار مرکز شهرستان‌های جنوبی استان خریداری خواهد شد و پیش بینی می شود بیش از نیاز استان خرید گندم داشته باشیم.

وی گفت: ۱۲ مرکز خرید در استان پیش‌بینی شده که با توجه به زمان برداشت گندم در شهرستان های مختلف این مراکز نیز فعال خواهند شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در مورد برداشت دانه های روغنی نیز رشد قابل توجهی داشته ایم به طوری که تاکنون ۴۰۰ هزار تن دانه روغنی در سطح استان خریداری شده است.

زنگنه درخصوص تعیین سهمیه گندم کارخانه های آرد استان برای تولید آرد افزود: دستورالعمل جدید برای تعیین سهمیه کارخانجات آرد ابلاغ شده است و آیتم های مختلفی در این دستورالعمل با هدف کیفیت بخشی به آرد تولید شده و ایجاد رقابت بین سرمایه گذاران مد نظر است.

وی گفت: در سنوات گذشته تعیین سهمیه گندم کارخانه ها بر اساس تفاهمات صورت گرفته بین کارخانه های آرد انجام می‌شد اما به دلیل اینکه نیاز است که کیفیت آرد تولیدی و فضای رقابت بین کارخانه ها افزایش یابد، در صدد این هستیم که با برگزاری جلسات کارشناسی و همچنین اخذ نظرات سرمایه گذاران کارخانه های آرد، سهمیه گندم این کارخانه ها را تعیین نماییم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان افزود: برای افزایش توان رقابت کارخانه ها نیز زمینه اعطای تسهیلات را فراهم می کنیم تا بتوانند بهسازی و تعمیر دستگاه ها و تجهیزاتی که لازم است را فراهم نمایند و زمینه افزایش کیفیت و کمیت آرد تولیدی آنان میسر گردد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*