مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خبر داد؛ پیش بینی خرید ۳۳۰ هزار تن گندم طی سال 99 در مرکزی

پیش بینی خرید ۳۳۰ هزار تن گندم طی سال 99 در مرکزی

اراک- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: امسال خرید ۳۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ملکی روز شنبه در حاشیه نشست کارگروه خرید غلات و دانه‌های روغنی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: هر سال از اوایل خرداد ماه خرید تضمینی گندم در استان آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته خرید خوبی در بخش گندم صورت پذیرفت به طوری که رتبه‌ی خرید استان از سیزدهم به رتبه‌ی نهم ارتقا پیدا کرد.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با اشاره به خریداری نزدیک به ۳۰۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان طی سال گذشته عنوان کرد: امسال خرید ۳۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان پیش بینی می‌شود که در عرضه دیم و آبی این برداشت انجام شده که البته با ادامه بارش‌ها انتظار می‌رود بیش از میزان پیش بینی شده خرید صورت پذیرد.

ملکی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تعداد سیلو، مراکز خرید گندم و عوامل اجرایی تعیین و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این مراکز نیز مهیا شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی بیان کرد: امسال ۳۲ مرکز خرید گندم در استان پیش بینی شده است و از مراکز خرید روباز استفاده نمی‌شود و تمامی مراکز خرید از ظرفیت‌های استاندارد و شرایط خوب برخوردار هستند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: کشاورزان باید پیش از تحویل گندم خود به مراکز خرید اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی تکمیل کنند تا در هنگام تحویل گندم با مشکل مواجه نشوند.

ملکی ادامه داد: کشاورزان هنگام برداشت گندم با کمباین دقت کنند تا باعث افزایش شکسته شدن گندم و اضافه شدن مواد خارجی گندم نشود چرا که تأثیر بسیاری در کاهش قیمت آن دارد.

وی در ارتباط با قیمت خرید گندم عنوان کرد: سال گذشته قیمت خرید گندم ۱,۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است که امسال این مبلغ به ۲,۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

ملکی اظهار کرد: میزان گندم مصرفی در استان نزدیک به ۱۵۰ هزار تن در سال است و عمده گندم تأمین شده استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود به طوری که سال گذشته از این محل به ۱۵ استان کشور گندم ارسال شده است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در ارتباط با مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه مراکز خرید مشخص شدند و مقرر شد به منظور تسریع در فرآیند خرید گندم هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های مربوطه صورت پذیرد.

ملکی افزود: هماهنگی‌های نهایی برای آغاز خرید گندم انجام شد و امیدواریم با وجود هماهنگی‌ها و دستگاه‌های عضو این کار گروه بتوان امسال خرید حداکثری گندم را نسبت به سال گذشته انجام دهیم.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*