مبارزه با آفت سن در مزارع گندم مهاباد

رئیس اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: هفت هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان علیه سن مادر سمپاشی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جعفر ایمانیان رئیس اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، همزمان با سمپاشی علیه علف‌های هرز، مبارزه با آفت سن مادر را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه هر سال مبارزه علیه سن مادر در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه با ورود این آفت به مزارع گندم انجام می‌شود، اضافه کرد: سمپاشی مزارع علیه آفت سن مادر نقش مهمی در کاهش پوره سن در مزارع گندم دارد و از طغیان این آفت در مزارع جلوگیری می‌کند.

ایمانیان افزود: تاکنون علاوه بر مبارزه علیه آفت سن مادر، ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم مهاباد علیه علف هرز سمپاشی شده و عملیات علیه این ۲ آفت در گندمزار‌های این شهرستان ادامه دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۵۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: گندم از جمله محصولات کشاورزی مهم و استراتژیک به شمار می‌رود و این محصول به ۲ صورت دیم و آبی در مزارع مهاباد کشت می‌شود.

ایمانیان اظهار اضافه کرد: با توجه به بارش بهاره و رطوبت هوا احتمال بیماری‌های قارچی مانند زنگ گندم و لکه نواری در مزارع گندم وجود دارد و کشاورزان باید قبل از شیوع بیماری نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*