افزایش تولید و خرید گندم در استان مرکزی

افزایش تولید و خرید گندم در استان مرکزی

پیش بینی می‌شود خرید محصول استراتژیک گندم در استان مرکزی امسال با افزایش ۱۰ درصدی همراه باشد.

افزایش تولید و خرید گندم در استان مرکزیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه تولید ۴۰۰ هزار تن گندم از سطح اراضی کشاورزی این استان در سال‌ جاری هدفگذاری شده‌ است، گفت: ۳۰۵ هزار تن گندم پارسال  به صورت تضمینی از گندمکاران استان مرکزی خریداری و در سیلوهای استان ذخیره‌سازی شد که پیش بینی می‌شود خرید این محصول در سال جاری با افزایش ۱۰ درصدی همراه باشد.

کیشانی افزود: ۱۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت محصول گندم دیم و ۴۶ هزار هکتار زیر کشت گندم آبی قرار دارد  و پیش بینی می شود ۳۳۰ هزار تن گندم امسال به صورت تضمینی از گندمکاران خریداری و در سیلوهای استان ذخیره‌سازی شود.

وی گفت :  ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت جو آبی و پنج هزار هکتار زیر کشت جو دیم قرار دارد و برداشت ۲۰۰ هزار تن محصول از سطح این اراضی دور از انتظار نیست.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ،  از کشت محصول کلزا در هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی در سال جاری خبرداد و افزود: پیش بینی می‌شود سه هزار تن دانه‌های روغنی کلزا از سطح این اراضی برداشت شود.

کیشانی گفت: با توجه به فرصت کمی که در مبارزه با علف‌های هرز باقی مانده ، نیاز است کشاورزان نسبت به سم پاشی و مقابله به موقع با علف‌های هرز در اراضی کشت گندم و جو اقدام کنند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*