آغاز خرید گندم تضمینی در لرستان از خردادماه

آغاز خرید گندم تضمینی در لرستان از خردادماه

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول خردادماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، حجت الله بیرانوند اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیت خاص حاکم بر کشور تمهیدات لازم به‌منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید پیش‌بینی و عملیات خرید از اول خردادماه در مناطق جنوبی استان آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز خرید گندم محصول خود را تحویل دهند.

مدیرکل غله استان اظهار کرد: یکی از الزامات خرید محصول وجود اطلاعات کشاورز در سامانه پهنه‌بندی بوده و قیمت خرید گندم معمولی هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال، گندم دوروم هر کیلو ۲۶ هزار ریال و دانه‌های روغنی کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده است.

بیرانوند گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت مناسب بارش‌ها امسال خرید تضمینی گندم به ۴۰۰ هزار تن بالغ شود که نسبت به سال قبل از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار است.

وی افزود: با عنایت به اینکه گندم و دانه‌های روغنی محصولاتی استراتژیک تلقی می‌شوند؛ لذا تمامی تلاش بر سهولت و تسهیل فرایند خرید و همچنین کوتاه کردن زمان پرداخت بهای این اقلام به کشاورزان خواهد بود.

بیرانوند اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی خود و همچنین مباشرین و تأسیسات ذخیره‌سازی بخش خصوصی مقدمات لازم را به‌منظور جلب رضایت کشاورزان و اجرای این پروژه بزرگ ملی به نحو شایسته فراهم کرده است.

بیرانوند  بر تکریم کشاورزان و رانندگان در هنگام مراجعه به مراکز خرید توسط عوامل اجرایی تاکید کرد.

وی افزود: در کلیه مناطق استان دانه‌های روغنی تولیدی کشاورزان نیز باقیمت تضمینی خریداری و جهت استحصال به کارخانه‌ها روغن‌کشی منتقل خواهد شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*