افزایش ۴۷ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

افزایش ۴۷ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از افزایش ۴۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در این استان خبر داد.

حمیدرضا نوری دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده گندم تولیدی کشاورزان امسال به قیمت هر کیلو ۲۵ هزار ریال و با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خریداری خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری ۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به خرید ۵۰۲ هزار تن گندم در سال گذشته ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی از این سطح زیر کشت امسال بالغ بر ۶۴۰ هزار تن گندم تولید و افزون بر ۴۵۰ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: بیش از ۶۰ مرکز، کمیسیون و انبار تعاون روستایی در این استان فعال است که با همکاری بالغ بر ۲۰۰ نفر به عنوان عوامل تشخیص، ذیحساب و ناظر کنترل کیفیت، خدمت رسانی به کشاورزان را به عهده خواهند داشت.

نوری با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته و رعایت فاصله اجتماعی بین عوامل خرید در مراکز خرید تضمینی گندم، ضد عفونی مداوم مراکز و بهره‌برداری از لوازم استاندارد بهداشتی و ایمنی تمهیدات لازم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اندیشیده شده است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*