آماده‌سازی سیلوهای خوزستان برای خرید گندم و کلزا

آماده‌سازی سیلوهای خوزستان برای خرید گندم و کلزا

آماده سازی و ضدعفونی سیلوهای دولتی و بخش خصوصی با هدف فراهم کردن مقدمات خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان شروع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیرغله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تا پیش از شروع خرید تضمینی گندم و کلزا ، همه سیلوهای دولتی و بخش خصوصی که ظرفیت ۱.۵میلیون تن دارند به‌طور کامل آماده‌سازی می‌شوند.
خدارحم امیری زاده افزود: در بهار امسال برای نخستین بار در یک برنامه‌ریزی منسجم همه گندم موجود در مراکز خرید تعاون روستایی را به سیلوهای استاندارد ذخیره سازی انتقال یافت و از هدررفت و خسارت ناشی از نگهداری در مراکز روباز جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کننده گندم و دومین تولید کننده دانه روغنی کلزا همواره در بحث خرید تضمینی این محصولات در کشور به‌عنوان پیشرو مطرح بوده است افزود: یکی از تفاوت های عمده این استان در بحث خرید گندم و کلزا ، بازه زمانی اندک برای برداشت و خرید این محصولات است به‌ گونه‌ای که فرآیند برداشت این ۲ محصول از شروع تا پایان آن حدود ۴۰ روز به طول می‌انجامد.
برداشت گندم و کلزا از روزهای نخستین نیمه دوم فروردین ۱۳۹۹ ، ابتدا در مناطق جنوبی شروع می‌شود و سپس به مناطق مرکزی و غربی کشیده می‌شود.
سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرده امسال حدود ۱.۸ میلیون تن گندم و ۱۲۰هزار دانه روغنی کلزا تولید شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*