استاندار گلستان خبر داد؛ افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در گلستان

استاندار گلستان خبر داد؛
افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در گلستان
حق شناس گفت: در مجموع از منابع دولتی و بخش خصوصی در دهه فجر امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» امروز (پنجشنبه ۱۰ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: دو مناسبت هفته دولت و دهه فجر فرصت مناسبی برای ارائه گزارش دستگاه های اجرایی به مردم است گرچه امسال دهه فجر متأثر از شهادت سردار  سپهبد قاسم سلیمانی قرار دارد و جمهوری اسلامی از برکات خون مطهر این شهید بهره مند خواهد شد.

 

استاندار گلستان تصریح کرد: در مدت پنج سال گذشته کشور تحت تاثیر تحریم های غیرقانونی و ظالمانه غرب علیه انقلاب اسلامی قرار دارد و این تحریم ها بر اقتصاد ایران اثرگذار بوده چراکه اقتصاد ایران متکی به نفت است.

 

حق شناس یادآور شد: در سالجاری اقتصاد بخش غیرنفتی رشد مثبت را تجربه کرده و پیش بینی می کنیم که نیمه دوم سال نیز با رشد اقتصادی در بخش غیرنفتی کشور روبه رو شود اما همچنان این بخش نیاز به رشد دارد و رشد کل اقتصاد کشور منفی است.

 

وی با بیان اینکه با توجه بنیان اقتصادی قوی ایران، غربی ها آرزوی فروپاشی اقتصاد ایران را به گور خواهند برد، تصریح کرد: در سال ۹۲ تولید گندم گلستان ۶۰۰ هزار تن بوده که سال گذشته به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده و رشد دو برابری را نشان می دهد و امسال تولید گندم به یک میلیون و ۱۶۵ هزار تن رسیده است.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تولید کلزا در سال ۹۲، ۳۲ هزار تن بوده که امسال به ۱۶۵ هزار تن رسیده و رشد بیش از پنج برابری دارد، همچنین تولید محصولات باغی در سال ۹۲، ۱۵۱ هزارتن به ۲۷۰ هزار تن در  امسال رسیده است.

 

حق شناس ادامه داد: قبل از سال ۹۲، ۳ هزار هکتار از اراضی گلستان زهکشی شده بود و امسال ۵۲ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده که ۱۰ هزار هکتار در دهه فجر افتتاح می شود و ۳۰ هزار هکتار توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی گلستان نیاز به زهکشی دارد، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد زهکشی این اراضی امسال انجام شده و یا در دست اقدام است.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۹۲، در دهه فجر ۱۸۶ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که امسال اجرای پروژه های عمرانی دهه فجر به یک هزار و ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته است و از این میزان ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی می شود و نسبت به سال ۹۲ رشد پنج برابری دارد.

 

حق شناس بیان کرد: در مجموع از منابع دولتی و بخش خصوصی در دهه فجر امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه  نیز کلنگ زنی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: عمده این پروژه ها مربوط به آب و فاضلاب، آبیاری، تکمیل مخازن، بخش دامداری، خدمات رفاهی، واحدهای مسکونی و … است.

 

استاندار گلستان متذکر شد: ۲۱ هزار واحد مسکونی استان گلستان در سیل دچار آسیب شده که ۷ هزار و ۷۰۰ منزل مسکونی بر اثر سیل تخریب شده بود که نیاز به بازسازی داشت و  ۹۹ درصد این واحدها به بانک ها معرفی شده  است.

 

حق شناس خاطرنشان کرد: بانک ها برای بازسازی واحدهای آسیب دیده تا کنون با  ۹۸ درصد این واحدهای آسیب دیده انعقاد قرارداد داشتند و ۹۷ درصد این واحدها پی کنی شده است، همچنین ۹۰ درصد واحدهای مسکونی به مرحله فونداسیون رسیده و ۶۷ درصد واحدهای مسکونی به مرحله سقف رسیده است.

 

استاندار گلستان تأکید کرد: تاکنون ۲ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده تحویل داده شد و ۲ هزار واحد دیگر در دهه فجر امسال تحویل سیل زدگان گلستان می شود.

 

حق شناس با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت و یا بلاعوض در بخش مسکن و کشاورزی به سیل زدگان گلستان اعطاء شده است، ابراز کرد:  با احتساب بخش کشاورزی و مسکونی با سایر بخش ها ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به سیل زدگان اختصاص یافته که تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 

وی اضافه کرد: سپاه و سایر نهادهای انقلابی در کنار دولت به کمک سیل زدگان گلستان شتافتند و مهمترین دستاورد سیل گلستان امیدبخشی و تقویت اعتماد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*