اسلام آباد ۳۰۰ هزار تن گندم وارد خواهد کرد

چالش آرد در پاکستان

اسلام آباد ۳۰۰ هزار تن گندم وارد خواهد کرد

کمبود بی سابقه آرد در پاکستان و چالش افزایش قیمت نان و تشدید احتکار گندم، دولت این کشور را به واردات این محصول وادار کرد

اسلام آباد ۳۰۰ هزار تن گندم وارد خواهد کرد  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد به نقل از رسانه‌های پاکستان؛ کمیاب شدن آرد و گندم طی روز‌های اخیر در مناطق مختلف پاکستان صدای مردم را درآورده و موجب نگرانی شدید نسبت به کمیاب شدن و احتکار این محصول کشاورزی شده است.
رسانه‌های پاکستانی از مناطق مختلف پاکستان گزارش دادند کمبود شدید آرد در این کشور، اعتصاب نانوایان و افزایش قیمت نان را در شهر‌های مختلف پاکستان به همراه داشته به گونه‌ای که نان در برخی از مناطق ایالت خیبرپختونخوا پاکستان به قیمت ۶۰ روپیه (معادل ۴۸۰۰ تومان) به فروش رسیده است.
گرانی نان همچنین موجب افزایش انتقاد احزاب سیاسی مخالف پاکستان علیه دولت حزب تحریک انصاف شده است. سران احزاب مخالف دولت در پاکستان، ضعف مدیریتی دولت عمران خان و فروش غیرکارشناسی ۴۰ هزار تن گندم به افغانستان را علت اصلی بحران کمبود آرد معرفی می‌کنند.
این در حالی است که مقامات دولتی پاکستان از جمله عمران خان نخست وزیر این کشور، بحران کمبود آرد را ساختگی و تلاشی از سوی مخالفین دولت برای ضربه زدن به اقتصاد کشور وایجاد گرانی مصنوعی توصیف کردند.
با این حال، دولت پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد طرح واردات بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم در راستای تامین آرد مورد نیاز کشور در دستور کار قرار گرفته است.
عمران خان نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه احتکار آرد و گندم دلیل اصلی بحران کمبود این محصول کشاورزی در پاکستان است گفت: دستورات لازم به سروزیران ایالت‌ها داده شده است و به زودی همه انبار‌هایی که به صورت غیرقانونی دست به ذخیره آرد مورد نیاز مردم زده اند شناسایی و با احتکار کنندگان برخورد خواهد شد.
میزان مصرف آرد در کشور ۲۰۰ میلیون نفری پاکستان بسیار زیاد است، اما با این حال، پاکستان یکی از کشور‌هایی است که در زمینه گندم و آرد به خودکفایی رسیده و بر اساس آمار سازمان جهانی فائو هفتمین تولیدکننده گندم در جهان به شمار می‌رود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*