مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد؛ رشد ۸ درصدی کشت گندم در آزادشهر

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد؛
رشد ۸ درصدی کشت گندم در آزادشهر
ممشلی از رشد ۸ درصدی کشت گندم در شهرستان ‌آزادشهر خبر داد و گفت: در سطح شهرستان ۱۳ هزار و ۲۵۵ هکتار گندم کشت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین ممشلی» امروز (یکشنبه 29 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی امسال 13 هزار و 255 هکتار گندم و 2 هزار و 890 هکتار کلزا و 936 هکتار جو و 27 هکتار چغندر قند در شهرستان آزادشهر کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر از افزایش 8 درصدی میزان کشت گندم در شهرستان آزادشهر خبر داد و گفت: در کشت کلزا شاهد 30 درصد کاهش بودیم که به دلیل رعایت تناوب زراعی در این شهرستان بوده است.

ممشلی متذکر شد: با توجه به لزوم مصرف بذرهای اصلاح شده در سالجاری مقدار 720 تن گندم اصلاح شده و 5 تن جو و 11.5 تن کلزا در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان آزادشهر 2 هزار و 640 تن اوره، 800 تن کود فسفات و 474 تن کود پتاس بین کشاورزان شهرستان آزادشهر توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر یادآور شد: با توجه به اینکه در دی و آذرماه شاهد کاهش نزولات جوی بودیم از کشاورزان درخواست می کنیم مزارع خود را آبیاری کنند و در مرحله پنجه زنی و سه برگی گندم و کلزا نسبت به کود ازت سرک به میزان 75 تا 100 کیلوگرم در هکتار اقدام کنند.

ممشلی بیان کرد: کلزاکاران آزادشهری همچنین نسبت به مقابله با علف های هرز با استفاده از سموم علف کش اقدام کنند و در صورت وجود آلودگی و بیماری نسبت به مصرف سموم اقدام کنند.

وی گفت: پیش بینی می شود در شرایط آب و هوایی امسال 49 هزار تن گندم و 3 هزار و 300 تن کلزا در شهرستان آزادشهر تولید شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*