نخستین کارگاه نان کامل در خوزستان راه اندازی شد

نخستین کارگاه نان کامل در خوزستان راه اندازی شد

رئیس اتحادیه نانوایان و علافان شهرستان بهبهان از آغاز بکار کارگاه پخت نان کامل در این شهر برای نخستین بار در استان خوزستان خبر داد.

نخستین کارگاه نان کامل در خوزستان راه اندازی شد

ایمان پهلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهبهان اظهار داشت: تولید نان کامل با آرد کامل در کارگاه تولیدی نان ارجان برای نخستین بار در خوزستان آغاز به فعالیت کرده است.

وی افزود: این نان سبوس گیری نمی‌شود و تمام ویتامین‌ها را داراست به علاوه این که هیچ افزودنی ندارد و درصد آرد 5 است به همین دلیل رنگ نان تیره، ترد و شکننده است و به دلیل عدم اضافه کردن مواد افزودنی ماندگاری نان پائیین است.

رئیس اتحادیه نانوایان و علافان شهرستان بهبهان بیان کرد: مصرف این نان باعث کاهش چربی خون، عدم ابتلا به سرطان و جلوگیری از آلزایمر است که به دلیل استفاده مطلق از آرد گندم و عدم استفاده از مواد نگهدارنده و افزودنی است.

وی گفت: راه‌های تشخیص این نان می‌توان به پهن و ضخیم بودن، رنگ تیره، بافت اسنجی، میزان جذب آرد بیشتر و بدون ریفلاکس معده اشاره کرد که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

پهلوانی تصریح کرد: در این آرد به هیچ عنوان از جوش شیرین و جوهر قند استفاده نشده و تنها راه عمل آمدن خمیر تخمیر و استفاده از خمیر مایه است.

وی ادامه داد: آرد کامل از سبوس زیر چانه استفاده نمی‌کند و سبوس‌گیری نمی‌شود به همین دلیل رخ نان طلایی رنگ است.

ایمان پهلوانی اظهار داشت: قیمت این نان با توجه به سختی پخت بیشتر است اما با توجه به این که برای نخستین بار در خوزستان طبخ می‌شود و سرشار از مواد مغذی است امیدواریم با استقبال ملوبی روبرو شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*