پیش‌بینی تولید بالغ بر ۴۵۰ هزار تن گندم در استان زنجان

پیش‌بینی تولید بالغ بر ۴۵۰ هزار تن گندم در استان زنجان

گندم

ایسنا/زنجان مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سطح استان زنجان ۲۹۰ هزارهکتار محصول گندم به صورت دیم و ۱۸ هزار هکتار به صورت آبی کشت شده است که انتظار داریم بیش از ۴۵۰ هزار تن تولید گندم در سطح استان زنجان صورت گیرد.

حسین عامری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ارقام گندم کشت شده در سطح استان زنجان، اظهارک رد: ارقام متعدد و متنوع زیادی از محصول استراتژیک گندم در سطح استان کشت می‌شود که از این میان می‌توان به ارقام دیم همچون سرداری، آذر ۲، اوحدی، باران، و ارقام آبی از جمله پیشگام، الوند، اورم اشاره کرد.

این مسئول در زمینه اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از کشت گندم در سطح استان زنجان، عنوان‌ کرد: تاکنون حدود ۲۰ هزار تن انواع کود شیمیایی در فصل پاییز بین کشاورزان گندم‌کار استان و همچنین حدود ۱۲ هزار تن انواع بذور اصلاح شده توزیع شده است و نیز توصیه‌های فنی در این زمینه توسط کارشناسان به کشاورزان گندم‌کار شده است.

وی در ارتباط با توصیه‌هایی که توسط کارشناسان به کشاورزان گندم‌کار در زمینه کشت گندم صورت گرفته است، بیان‌ کرد: توصیه‌هایی که در رابطه با محصول مهم و جدی گندم به کشاورزان شده است، پیرموان مواردی همچون نحوه و چگونگی کودپاشی، چگونگی مصرف کردن بذر در هکتار، چگونگی استفاده از ماشین‌آلات و روش‌های بهبود کشت وجود داشته است.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان درخصوص سایر اقدامات انجام شده در زمینه کشت گندم، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سرمایه در ‌گردش، تهیه و تامین ماشین‌آلات، دستگاه‌های کارنده، تامین نهاده‌ها، نظارت مستمر بر مزارع، برگزاری ۶۰ کلاس آموزشی از جمله اقدامات و حمایت‌های انجام شده از گندم‌کاران استان است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*