مصرف ماهانه بیش از 13 هزار تن گندم در قزوین

مصرف ماهانه بیش از 13 هزار تن گندم در قزوین

مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین گفت: حدودا ۱۳ هزار تن گندم از دو نوع ۶۶۵ تومانی و ۹۰۰ تومانی در ماه در استان قزوین مصرف می‌شود.

مصرف ماهانه بیش از 13 هزار تن گندم در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ودود ایرانیان مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین ظهر امروز در جلسۀ کمیتۀ نظارت بر فرآیند عرضۀ مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات و جرائم مربوطه که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، ۱۴ واحد مرکز ذخیره‌ای استاندارد و نیمه استاندارد در استان وجود دارد که ۴۲۹ هزار تُن ظرفیت ذخیره سازی دارد و در ۹ واحد آنها ۹۰ هزار و ۹۷۵ تن برای استان موجودی گندم داریم.

وی افزود: بیشترین خرید گندم استان قزوین در سال‌های گذشته برابر ۲۶۴ هزار تن بوده و ظرفیت ذخیره سازی گندم استان گسترده است و اگر پشتیبانی امور دام و جهادکشاورزی برنامه‌ای برای ذخیره سازی دارد، می‌تواند با ما قرارداد منعقد کرده و از ظرفیت‌های واحد ذخیره‌ای استفاده کنند.

ایرانیان بیان کرد: دو واحد از این سیلوها از جمله سیلوی تاکستان و انبار محمدآباد برای بخش دولتی بوده و ۷ سیلو برای بخش خصوصی است.

مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین یادآور شد: حدودا ۱۳ هزار تن گندم از دو نوع ۶۶۵ تومانی و ۹۰۰ تومانی در ماه در استان قزوین مصرف می‌شود و به دلیل کیفیت گندم ناچاریم از استان‌های گندم خیز، گندم خریداری کنیم که البته مکاتبات ما تا به امروز به سرانجام نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزۀ برنج و سایر اقلام نیز در دو الی سه سال گذشته هر ماه یکبار موجودی گیری و کیفی گیری گندم از مراکز دخیره سازی و کارخانجات انجام می‌شود و ما خود را مکلف به بازدید میدانی از این مراکز می‌دانیم.

ایرانیان بیان کرد: در حوزۀ قیمت نان سه نوع گندم با قیمت‌های ۶۶۵ تومانی، ۹۰۰ تومانی و ۱۸۵۰ تومانی در سامانۀ شرکت بازرگانی دولت ایران به فروش می‌رسد و کارخانجات براساس سهمیه‌ای که به آنها اختصاص داده می‌شود می‌توانند در این سامانه به حساب دولت پول واریز و گندم خریداری کنند.

مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: قیمت آراد بیش از سه هفته در سامانه ثبت شده که در استان قزوین در بخش یارانه‌ای، قیمت آن به میزان ۹/۸ قیمت افزایش یافته است و از مسولان کمیتۀ امنیت استاندارد درخواست داریم که اگر در این خصوص نقشی دارند تسریع کنند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*