معاون سازمان جهاد کشاورزی بوشهر: کشت گندم در زمین‌های کشاورزی استان بوشهر آغاز شد

کشت گندم در زمین‌های کشاورزی استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت گندم در سطح ۹۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر آغاز شد.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۱ هزار تن بذر بین کشاورزان توزیع‌شده است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ۱۵ هزار هکتار کشت آبی و ۸۰ هزار هکتار دیم در استان بوشهر صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اقلیم استان بوشهر وابسته به بارندگی است بیان کرد: عملیات کشت از اواسط آبان آغازشده ولی گستره کشت منتظر بارندگی است، انتظار ما این بود که بارندگی زودتر در استان اتفاق افتد ولی هنوز جبهه‌ها بارش وارد فضای این استان نشده و احتمال ورود آن‌ها تا آخر آبان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بابیان اینکه تاکنون آمادگی برای کشت سه هزار هکتار کلزا در استان فراهم‌شده است گفت: کشت کلزا در استان بوشهر وابسته به نخستین بارندگی است که اگر اتفاق بیافتد می‌توان روی توسعه سطح کشت برنامه‌ریزی کرد.

عمرانی با بیان اینکه تا پنجم آذرماه می‌توانیم کشت کلزا را انجام دهیم افزود: اگر بارندگی اتفاق نیفتد توصیه‌ای به کشت کلزای دیم در استان بوشهر نمی‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه کشت باید امسال هفت هزار هکتار از مزارع استان بوشهر زیر کشت کلزا برود که نسبت به ۵۰۰ هکتار سال گذشته ۱۴ برابر شده است.

عمرانی اضافه کرد: همه تمهیدات لازم در زمینه توزیع بذر و کود برای کشت گندم، جو و کلزا در استان فراهم است و کشاورزان به ویژه دیم کاران آمادگی کشت دارند، اما منتظر بارندگی و رحمت الهی هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت وقوع بارندگی پیش‌بینی می‌شود به میزان ۱۳۵ هزار تن گندم در استان تولید شود در غیر این صورت تنها از مزارع آبی ۴۰ هزار تن محصول برداشت خواهیم داشت.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*