آغاز کشت گندم و جو در زرین دشت

آغاز کشت گندم و جو در زرین دشت

کشت گندم و جو پائیزه در شهرستان زرین دشت آغاز شد.

کشت گندم و جو در زرین دشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، غلامرضا شفاعت مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت گفت: کشت گندم و جو پائیزه در این شهرستان بر اساس تقویم زراعی از نیمه اول آبان ماه شروع و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: به دلیل پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر زود هنگام بودن بارش‌های پائیزی، کشاورزان امسال زودتر اقدام به کشت و آماده کردن زمین‌های خود کرده اند.
شفاعت با بیان اینکه تاکنون ۳۵ درصد بذر گندم و جو تخصیصی خریداری شده و به شهرستان حمل شده است، گفت: تعاونی‌های روستایی، تعاونی‌های تولید و عاملان بخش خصوصی زیر نظر مراکز جهاد کشاورزی مجاز به توزیع بذر‌ها در کیسه‌های منقش به آرم شرکت تولید کننده بذر و دارای لیبل ممهور به موسسه تحقیقات و ثبت گواهی بذر و نهال هستند.
رئیس اداره بهیود تولیدات گیاهی تصریح کرد: مهم‌ترین ارقام گندم برای کشت رقم سیروان، چمران ۲، مهرگان، شیرودی و چمران و مهمترین ارقام جو نیز تروپی است.
شفاعت گفت:  ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم، یک هزار و ۴۰۰ هکتار جو آبی و یک هزار هکتار جو دیم به این شهرستان ابلاغ شده است و پیش بینی می‌شود طبق تجارب سال‌های گذشته تمام سطوح ابلاغی محقق شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*