استاندار چهارمحال و بختیاری: سهمیه آرد نانوایان در چهارمحال و بختیاری متعادل سازی شود

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه آرد نانوایان در این استان متعادل سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی ظهر شنبه در کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار داشت: حواله های فروش شکر بر اساس سه نرمال مصرف صادر شده و با افرادی در ماه های خرداد، تیر و مرداد امسال خارج از عرف حواله دریافت کردند، برخورد شود.

وی افزود: نباید متقاضیان با ظرفیت اسمی کارخانه حواله دریافت کنند اما به آن میزان تولید نداشته باشند.

عباسی در خصوص دریافت 470 هزار دفترچه سهمیه دانش آموزان استان برای مهر ماه امسال، گفت: این عدد نیاز کل دانش آموزان استان بوده که برای تنظیم بازار داده شده و اکنون تعداد باقی مانده به دانش آموزانی که مددجوی کمیته امداد و بهزیستی، تعاونی روستایی و فروشگاه های فرهنگیان که متقاضی هستند، ارائه شود.

وی با اشاره به کمبود یا گرانی برخی کالاها در مواقعی از سال، تصریح کرد: نیاز مصرف همواره مشخص است پس توزیع در زمان بحران اصولی نیست و کالا از شبکه مصرف خارج می شود.

عباسی بیان کرد: مدیریت درون شهری ظرف مدت یک ماه نسبت به جذب لاستیک خودرو اقدام کند و مابقی به خوردهای برون شهری داده شود لذا از هم اکنون مقدمات کار فراهم است و پیگیری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: مکاتبه برای افزایش سهمیه لاستیک خودروهای برون شهری توسط راهداری در سطح ملی صورت گیرد.

عباسی بیان کرد: با وجود تولید آب معدنی در استان، قیمت آن بالاتر از میانگین کشوری است که جای تامل است و به فرهنگ مصرف، نوع آب معدنی مرتبط بوده و حتی دستگاه های اجرایی از آب معدنی تولید استان استفاده نمی کنند که باید این موضوع توسط اداره کل صمت بررسی شود.

وی گفت: دستگاه های اجرایی و صنایع انبارهای خالی خود را در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهند تا بتواند نهاده های دامی خود را ذخیره کند و ادارت اجاره دریافت کنند.

وی با تاکید بر متعادل سازی سهمیه آرد نانوایان، بیان کرد: به منظور افزایش قیمت نان، قیمت های استان های همجوار اخذ شود و در جلسه بعدی ابن امر در دستور کار قرار گیرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*