آغاز کشت در طرح ملی گندم بنیان در مرودشت

مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد
آغاز کشت در طرح ملی گندم بنیان در مرودشت
نوجوان گفت: طرح ملی گندم بنیان در سال گذشته در شهرستان مرودشت به صورت پایلوت آغاز شد و قرار است در سال اول به سه هزار هکتار در کل شهرستان توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جلال نوجوان» با اشاره به توسعه طرح ملی گندم بنیان از آغاز کشت گندم بنیان در مرودشت خبر داد و گفت: اولین گردهمایی آموزشی پروژه گندم بنیان شهرستان مرودشت در روز دوشنبه 6 آبان در روستای رجا آباد از توابع مرودشت برگزارشد.

مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: در این گردهمایی، یک و نیم هکتار گندم با دستگاه کشت روی پشته سه ردیفه ماشین زراعت همدان با میزان 180 کیلوگرم بذر تنظیم و کشت شد.

وی اضافه کرد: در این روز مزرعه، محققین با موضوعات نمونه برداری خاک و تحلیل داده های آزمایشگاهی، انتخاب بذر مناسب گندم، تاریخ کاشت مناسب و همچنین آشنایی با دستگاه کشت روی پشته های بلند و کالیبراسیون آن به بیان مطالب پرداختند.

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت عنوان کرد: طرح ملی گندم بنیان در سال گذشته در شهرستان مرودشت به صورت پایلوت آغاز شد و قرار است در سال اول به سه هزار هکتار در کل شهرستان توسعه یابد و عملکرد آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

گفتنی است در این کارگاه «ضیائیان» و «ساریخانی» از مرکز تحقیقات و «لطفعلیان» از اداره فناوری های مکانیزه استان و «خواجه یوسفی» از مدیریت زراعت استان، «عزیز رحیمی»، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، کارشناسان و تعدادی از کشاورزان و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی حضور داشتند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*