565 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت پاییزه گندم و جو می‌رود

565 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت پاییزه گندم و جو می‌رود

گندم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای کشت پاییزه 565 هزار هکتار گندم و جو در مزارع استان خبر داد.

شهریار قاسمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز کشت پاییزه در مزارع استان کرمانشاه از اوایل مهر، اظهار کرد: امسال برای کشت 390 هزار هکتار گندم در مزارع استان برنامه‌ریزی شده که حدود 300 هزار هکتار آن دیم و 90 هزار هکتار دیگر آبی خواهد بود.

وی ادامه داد: پاییز امسال همچنین 175 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت جو خواهد رفت که 160 هزار هکتار آن دیم و 15 هزار هکتار آبی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشت گندم و جو از مناطق سرد استان مثل شهرستانهای سنقروکلیایی و کنگاور آغاز شده و هم اکنون کشاورزان مناطق معتدل مشغول کشت گندم و جو هستند، از کشاورزان خواست به منظور استفاده مطلوب از آب باران قبل از وقوع بارندگیهای موثر( پَلِه)، کشت‌های پاییزه خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: انتظار داریم کشاورازن به منظور برخورداری از یک کشت خوب حتما اراضی خود را قبل از کشت آماده کرده و از بذور گواهی شده که به وفور هم در استان موجود است، استفاده کرده و حین کاشت نیز نکاتی مثل عمق کاشت مناسب را در نظر داشته باشند.

قاسمی همچنین از کشاورزان خواست تا بیمه کردن اراضی زراعی خود را فراموش نکنند، زیرا هنگام بروز خسارت اگر کشاورزی اراضی خود را بیمه نکرده باشد، هیچ راهی برای حمایت از او وجود نخواهد داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس کشاورزان را به استفاده از کود پتاسه در اراضی خود به منظور بالا بردن مقاومت گیاه در برابر سرما و بیماری‌ها توصیه کرد.

وی ادامه داد: برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان در فصل کشت هم در استان هیچ کمبودی وجود ندارد و کود کافی به استان تخصیص داده شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*