ارسال بیش از 100 هزار تن گندم از گلستان به دیگر استان‌های کشور

ارسال بیش از 100 هزار تن گندم از گلستان به دیگر استان‌های کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور بیش از 100 هزار تن گندم از استان گلستان به دیگر استان‌های کشور ارسال شده که این امر حاکی از این دارد که گلستان دارای جایگاه برتر در تامین گندم کشور است.

ارسال بیش از 100 هزار تن گندم از گلستان به دیگر استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، علی‌محمدی در نشست مشترک با سیلوداران و پیمانکاران حمل گندم به منظور برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه کیفی‌تر  برنامه‌های حمل ابلاغی از مبادی مراکز استان در محل کار مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اظهار کرد: با وجود کاهش خرید تضمینی به میزان 40 درصد سال گذشته و میزان مصرف داخل استان به منظور تولید و توزیع آرد استحصالی در 26 استان کشور در سامانه آرد سایر مصارف، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور بیش از 100 هزار تن گندم از استان گلستان به دیگر استان‌های کشور ارسال شده و حاکی از این امر است که گلستان دارای جایگاه برتر در تامین گندم کشور است.
وی تصریح کرد: گلستان از استان‌های پیشرو و ممتاز در امر خرید تضمینی گندم است که هر ساله مازاد گندم استان را به جهت تامین گندم کیفی دیگر نقاط کشور از طرق ریلی و جاده‌ای به استان‌های کشور ارسال می‌کند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: بیش از 42 هزار تن گندم  از این استان به صورت ریلی  به استان‌های البرز، تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد و 59 هزار تن نیز  با حمل جاده‌ای به استان‌های تهران، البرز، خراسان‌های شمالی، جنوبی و ضوی، سمنان، قم، مازندران و گیلان دیگر ارسال شده است.
علی‌محمدی ضمن تشکر از مدیران سیلوهای بخش خصوصی و پیمانکاران حمل در ارسال به موقع و دقت در فرآیند اجرای برنامه حمل، خواستار تسریع مضاعف در اجرای برنامه‌های حمل ابلاغی از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان شد.

در ادامه این نشست محمد افشار معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، سهم هر یک از مراکز ذخیره سازی استان به منظور تامین نظر شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای تسریع و اجرای به هنگام برنامه‌های حمل مشخص شده و مقرر شد پیمانکاران حمل در جهت تامین ناوگان اقدام عاجل کنند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*