کشت 300 هزار هکتار گندم و جو در استان مرکزی

کشت 300 هزار هکتار گندم و جو در استان مرکزی

241 هزار هکتار گندم و 67 هزار هکتار جو امسال در اراضی کشاورزی استان مرکزی کشت می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه کشت ۲۴۱ هزار هکتار محصول گندم در اراضی زراعی این استان در سال زراعی جاری هدف‌گذاری شده است ، گفت: ۱۹۶ هزار هکتار گندم دیم و ۴۵ هزار هکتار کشت گندم آبی در سال زراعی جاری در استان مرکزی کشت می شود.

کیشان از پیش بینی کشت ۶۷ هزار هکتار جوی آبی در سال زراعی جاری در استان خبر داد و گفت : سه رقم بذر جوی اصلاح شده تولیدی استان برای کشت در این اراضی تهیه و آماده واگذاری به کشاورزان است.

وی گفت : پنج رقم بذر اصلاح شده گندم آبی تولیدی در استان مرکزی و پنج رقم بذر اصلاح شده گندم دیم که ۲ رقم آنها در استان تولید شده است برای کشت در این اراضی پیش بینی شده است و کشاورزان با مراجعه به مراکز خدمات و جهاد کشاورزی می توانند نسبت به دریافت این بذرها اقدام کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزایش سطح زیر کشت کلزا را از برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان و تصریح کرد : هزار و ۲۰۰ هکتار کلزا از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون در استان کشت شده است.

کیشان توصیه کرد ،  کشاورزان باید از کشت بذرهای خود مصرفی که به مدت ۲ تا سه سال از کشت آنها در اراضی می گذرد به دلیل کاهش مقاومت آنها در برابر بیماری ها خودداری کنند؛ همچنین از خرید بذرهایی که افراد دیگر آن را بوجاری کردند به دلیل وجود مخلوط در این بذرها  ممانعت کنند.

وی گفت: با توجه به تغییر اقلیم و احتمال بارش بارندگی های سیل آسا در استان، نیاز است کشاورزان برای جبران خسارت وجلوگیری از ایجاد مشکل برای آنان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

بهره گیری از بذرهای اصلاح شده  کلید افزایش تولید این محصول  است و به همین دلیل ، کشاورزان برای افزایش تولید و مقابله با آفات بخش کشاورزی نسبت به استفاده از بذرهای اصلاح شده با خلوص ژنتیکی و فیزیکی در کشت محصولات زراعی اقدام کنند.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*