۴۵۰ هزار تن بذر گندم گواهی‌شده برای سال زراعی جدید آماده توزیع است

۴۵۰ هزار تن بذر گندم گواهی‌شده برای سال زراعی جدید آماده توزیع است

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۴۵۰ هزار تن بذر گندم گواهی‌شده آبی و دیم برای سال زراعی جدید آماده ارائه به کشاورزان است.

۴۵۰ هزار تن بذر گندم گواهی‌شده برای سال زراعی جدید آماده توزیع است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیارپور با بیان اینکه بذر گندم گواهی شده در داخل کشور تولید و تأمین می‌شود، افزود: اکنون برای تأمین بذر گندم گواهی شده شناسنامه‌دار هیچ کمبودی نداریم و بیش از نیاز استانها موجود است.

وی اظهارداشت: بخش عمده این بذرهای گندم آبی و دیم از ارقام جدید مقاوم به خشکی، بیماری و آفات است.

مجری طرح گندم تصریح کرد: هر کیلوگرم بذر گندم آبی دو هزار و ۶۵۰ تومان و بذر گندم دیم دو هزار و ۴۵۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: برای افزایش عملکرد مناسب و کیفیت تولید در امر پروتئین و گلوتون بهتر است کشاورزان از بذرهای شناسنامه‌دار و گواهی شده استفاده کنند و از مصرف بذرهای خود مصرفی بپرهیزند زیرا استفاده از بذرهای غیرگواه شده در کاهش عملکرد و بروز بیماریها و آفات تأثیر بسزایی دارد.

اسفندیارپور گفت: طبق برنامه‌ریزی برای کشت گندم در سال زراعی جدید (۹۹ – ۹۸ ) در مجموع ۶ میلیون هکتار در نظر گرفته شده که از این میزان ۲ میلیون هکتار به گندم آبی و ۴ میلیون هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*