انبارهای غیر استاندارد و روباز گندم نیاز به چاره اندیشی دارد

یزد – ایرنا – رئیس مجمع نمایندگان یزد گفت: مسئولان استان فکری برای انبارهای غیراستاندارد و روباز گندم و تامین تجهیزات آزمایشگاهی سیلوها بکنند.

به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روزدوشنبه در دیدار مدیرکل جدید غله استان یزد؛ جایگاه غلات و فرآورده های گندمی در سلامت و امنیت غذایی جامعه را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: تامین، ذخیره سازی و توزیع غله سالم و بهداشتی، نقش مهمی در حمایت توامان از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارد.
وی بر کیفیت تامین و توزیع غلات بخصوص گندم تاکید کرد و گفت: شاخص های کیفی و بهداشتی محصول در درجه اول اهمیت قرار دارد و نباید صرفا به کمیت آن توجه کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه از 120 هزار تن نیاز سالیانه مصرف گندم در استان یزد، حدود 70 هزارتن، ظرفیت ذخیره سازی استاندارد در سیلوها وجود دارد گفت: باید با ایجاد مشوق های لازم بخش خصوصی را ترغیب به ساخت سیلو کرد تا از ذخیره سازی گندم در انبارهای روباز و غیراستاندارد جلوگیری شود.
وی همچنین وجود انبارهای روباز و نبود تجهیزات آزمایشگاهی لازم از جمله اندازه گیری لحظه ای پروتئین را از مشکلات ذخیره گندم در استان یزد بخصوص در بخش دولتی برشمرد و خواستار توجه مدیریت استان در این رابطه شد.
تابش در بخش دیگری از سخنانش، عمر مسئولیت ها را بسیار زودگذر ذکر کرد و بر سلامت نفس، تخصص و کارآمدی مدیران اجرایی تاکید کرد.
همچنین مدیرکل غله استان یزد نیز در این دیدار گزارشی از برنامه های خود ارائه کرد.
حمید پایدار پیگیری احداث سیلوها بخصوص در مجاورت خط سراسری راه آهن و بهبود وضعیت توزیع آرد در استان را از برنامه های در دست اقدام این سازمان در استان یزد برشمرد.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی ** انتشار: محمد حسین فلاح تفتی

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*