خرید تضمینی گندم کشاورزان کردستان به 724 هزار تُن رسید

خرید تضمینی گندم کشاورزان کردستان به 724 هزار تُن رسید

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: 724 هزار و 372 تن گندم از ابتدای برداشت این محصول در سال زراعی امسال در مراکز خرید کردستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم کشاورزان کردستان به 724 هزار تُن رسید

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از آغاز طرح خرید تضمینی گندم تا پایان روز گذشته 724 هزار و 372 تن گندم در سطح استان از کشاورزان خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی 724 هزار و 372 تن گندم خریداری شده کردستان حدود یک‌هزار و 240 میلیارد تومان بوده است که تا کنون یک‌هزار و 100 میلیارد تومان از این میزان به حساب گندمکاران استان واریز شده و بقیه مبالغ نیز در حال پرداخت است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه 89 درصد از بهای کل گندم خریداری شده تا کنون پرداخت شده است، عنوان کرد: خرید گندم تا پایان شهریورماه جاری در استان ادامه دارد.

صالحی خطاب به کشاورزانی که تاکنون موفق به تحویل گندم خود به مراکز خرید نشده‌اند اذعان کرد: این انتظار را از گندمکاران استان داریم تا پایان فرصت باقیمانده نسبت به تحویل گندم به مراکز خرید اقدام کنند.

به گفته وی، در جدول خرید کشوری استان‌های خوزستان با یک‌میلیون و 300 هزار تن و کردستان با نزدیک به 724 هزار تن رتبه‌های اول و دوم را دارند.

وی با بیان اینکه امسال در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود، اذعان کرد: ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است؛ براساس اعلام متولیان امر در سال‌جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شود.

سال گذشته بیش از یک‌میلیون و 27 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که این میزان تا امروز نزدیک به 725 هزار تن است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد منفی را نشان می‌دهد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*